اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس:

20 درصد از هنرمندان دستی فارس بیمه شدند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از قرار گرفتن 20 درصد از هنرمندان صنایع دستی فارس زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی خبر داد.

20 درصد از هنرمندان دستی فارس بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان فارس، قدرت‌الله تاج بخش اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه معاونت صنایع دستی، تاکنون موفق به بیمه شدن 2 هزار و 224 نفر از افراد واجد شرایط تا پایان خرداد ماه سال جاری شده‌ایم.

وی همچنین از بیمه شدن 122 نفر از هنرمندان در روزهای آینده خبر داد و گفت: هنرمندان برای زیر پوشش بیمه قرار گرفتن یک فرآیند به نسبت سختی را باید طی کنند چراکه لازم است کارت مهارت فنی و حرفه‌ای را با شرکت در آزمون مربوطه دریافت و ازآنجا که داشتن این کارت از شرایط لازم برای ارائه به تأمین اجتماعی بوده بنابراین تعدادی از هنرمندان موفق به بهره‌مندی از مزایای بیمه نمی‌شوند.

سرپرست میراث فرهنگی فارس در تشریح دیگر شرایط لازم برای بیمه شدن هنرمندان صنایع دستی گفت: دارا بودن کارت شناسایی در یکی از رشته‌های صنایع دستی، دارا بودن کارت مهارت فنی و حرفه‌ای برای افراد بالاتر از سیکل و گواهی صلاحیت حرفه‌ای برای افراد زیر سیکل از شرایط لازم است که با اخذ معرفی‌نامه از معاونت صنایع دستی به شعب تأمین اجتماعی فرآیند بیمه شدن هنرمندان طی می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان فارس حدود 10 هزار هنرمند صنعتگر واجد شرایط بیمه شدن شناسایی شده که تاکنون 20 درصد از آنها زیر پوشش بیمه قرارگرفته‌اند و البته بخشی از این افراد نیز از پیش بیمه بوده و متقاضی نیستند.

تاج بخش با اشاره به اینکه با توجه به سیاست‌گذاری‌های جدید معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور موضوع بیمه در اولویت اصلی برنامه‌های این معاونت است، ادامه داد: در استان فارس نیز پیرامون رویکرد اخیر معاونت صنایع دستی کشور تمام تلاش خود را برای رفع مشکل بیمه بازنشستگی و بیمه درمانی هنرمندان و پیشکسوتانی که تاکنون بیمه نشده‌اند به کار خواهیم گرفت.

وی ارتقای کیفیت تولید صنایع دستی، آموزش آکادمیک هنرمندان صنایع دستی با دانش متناسب روز، ساماندهی سیستم توزیع و بازار خرید را از دیگر رویکردهای جدید معاونت صنایع دستی کشور دانست و گفت: با برنامه‌ریزی مناسبت تلاش می‌شود در استان فارس به عنوان یکی از شاخص‌ترین استان‌های کشور در حوزه صنایع دستی در راستای تحقق برنامه‌های کلان کشوری گام برداشته و به چشم‌انداز ترسیم شده دست یابیم.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول