اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

فولاد هرمزگان توانایی عرضه 30 هزار تن تختال در بورس کالا را دارد

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص عرضه فولاد هرمزگان در رینگ فولاد شرکت بورس کالای ایران گفت: عرضه اولیه این شرکت 10 هزار تن تختال است اما این میزان بنا به در خواست مشتریان تا 30 هزار تن دیگر نیز قابل افزایش است.

فولاد هرمزگان توانایی عرضه 30 هزار تن تختال در بورس کالا را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مرتضی آقاجانی ظهر امروز در نشستی با اشاره به اینکه فولاد هرمزگان محدودیتی در میزان عرضه در بورس کالا ندارد، خاطرنشان کرد: براساس قواعد تعریف شده در شرکت بورس کالای ایران، پس از عرضه اولیه در رینگ فولاد در مچینگ بای مشتریانی که در زمان عرضه اولیه حضور ندارند، فرصت لازم برای مذاکره و خرید فراهم می‌شود.

وی افزود: 30 هزار تن تختال در عرضه اولیه ارائه نمی‌شود، اما فولاد هرمزگان آمادگی فروش و عرضه تختال تا این میزان را در مچینگ دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه این شرکت پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشور است، تصریح کرد: خط تولید این شرکت جدید و براساس تکنولو‍ژی روز است و محصولات فولاد هرمزگان از کیفیت بالایی برخوردار است.

آقاجانی با بیان اینکه اغلب مشتریان فولاد هرمزگان کارخانه‌های نورد هستند افزود: هم اکنون هرمزگان با تولید 10 درصد فولاد، قطب سوم فولاد در کشور است که دسترسی به آب‌های آزاد، مجتمع بندری شهید رجایی، حمل و نقل جاده‌ای و ریلی برای صادرات محصولات تولیدی و نزدیکی به مخازن گاز عسلویه این قطب را شکوفا‌تر می‌کند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: از شمش‌های فولادی تولید شده در این استان در صنایع کشتی سازی و ساخت مخازن و خطوط نفت و گاز استفاده می‌شود.

آقاجانی تاکید کرد: مجتمع فولاد هرمزگان دومین طرح بزرگ فولادی کشور در نظام شکوهمند انقلاب اسلامی است که در سال 90 به بهره‌برداری رسید و اکنون در مسیر افزایش ظرفیت‌ها گام برمی‌دارد و این کارخانه به عنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولادی کشور ظرفیت تولید یک و نیم میلیون تن تختال و یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی را در سال دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان این مطلب گفت: توانایی تولید تختال‌های فولاد با عرض دو متر برای نخستین بار در کشور، سرعت بالای خط ریخته گری تا 160 سانتی متر در دقیقه و استفاده از آخرین فناوری در کنترل آلودگی از ویژگی‌های این مجتمع است.

آقاجانی افزود: سال گذشته یک میلیون و 133 هزار و 711 تن آهن اسفنجی و 585 هزار و 68 تن تختال در این کارخانه تولید شد.

به گفته وی، در سال‌ جاری برای تحقق شعار سال تولید یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون و 200 هزار تن تختال سرلوحه برنامه‌هاست.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید این مجتمع به سه میلیون تن می‌رسد که سه هزار شغل مستقیم و شش هزار شغل غیر مستقیم را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال سال دستیابی به ظرفیت‌هاست، خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید و بومی سازی قطعات از مهمترین شاخصه‌های دستیابی به این مهم است.برای رسیدن به تولید یک میلیون و 200 هزار تن تختال در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، برنامه‌ریزی شده است.

آقاجانی همچنین در پایان افزود: پیشرفت هر چه بیشتر فولاد هرمزگان باعث تقویت صنعت استان به ویژه کشتی سازی می‌شود، اما این صنایع بزرگ برای ارتقای ظرفیت خود با مشکلاتی از جمله بحران در مواد اولیه به خصوص گندوله و نبود نیروگاه مواجه هستند.

انتهای پیام/88001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول