اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو بخش آداب و رسوم و پوشش صورت گرفت

نمایش 33 اثر از 13 عکاس در «هرمزگان من»

نمایشگاه عکس «هرمزگان من» در دو بخش آداب و رسوم و پوشش محلی هرمزگان و طبیعت استان، همزمان با عید غدیرخم در فرهنگسرای طوبی بندرعباس افتتاح شد.

نمایش 33 اثر از 13 عکاس در «هرمزگان من»

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هرمزگان، این مراسم با حضور جانشین سرپرست جهاد دانشگاهی استان، سرپرست معاون فرهنگی و سایر مسئولان واحد هرمزگان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، جمعی از عکاسان و هنرمندان و همچنین علاقه‌مندان به هنر عکاسی افتتاح شد. 

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: شناساندن آداب و رسوم تمامی نقاط هرمزگان به مردم کاری بسیار مهم و لازمه آن هماهنگی بین تمامی دستگاه‌ها است. 

زهراسادات احمدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر مردم با مناظر، آداب و رسوم هرمزگان برگزار شده زیرا این امر می‌تواند موجب افزایش صنعت گردشگری شود، افزود: پتانسیل غنی استان هرمزگان در حوزه گردشگری، می‌تواند زمینه‌ای بسیار مناسب جهت بهره‌وری هنرمندان باشد و باید از این طریق، ظرفیت‌ها را به دیگر فرهنگ‌ها معرفی کرد. 

احمدی با تاکید بر اینکه لازمه و پایه معرفی هر چیزی ابتدا شناخت آن است، تصریح کرد: به همین جهت، معرفی ظرفیت‌های استان به دیگر مناطق در حوزه گردشگری، نیازمند این است که هنرمندان ما نسبت به محیطی که در آن زندگی می‌کنند احاطه و اشراف کامل داشته باشند. 

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان با اشاره به الهام‌پذیری دیگر فرهنگ‌ها از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، گفت: باید هنرمندان در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایرانی که به عنوان یک فرهنگ اصیل و شناخته شده است، تمام تلاش خود را بکار گیرند. 

وی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس هرمزگان من در بندرعباس، گفت: در این نمایشگاه تعداد 33 اثر از 13 عکاس هرمزگانی به نمایش درآمده است. 

احمدی با بیان اینکه این نمایشگاه تا هفتم آبان‌ ماه آماده بازدید علاقه‌مندان است، اظهار کرد: در این نمایشگاه آثاری از نفرات برتر و تعدادی دیگر از عکاسان شرکت‌کننده در این جشنواره به نمایش گذاشته شده است. 

انتهای پیام/2310/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول