اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای استان کردستان:

اعتقادی به اقدامات سلبی در ترویج امر به معروف نداریم

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر اعتقادی به اقدامات سلبی نداریم.

اعتقادی به اقدامات سلبی در ترویج امر به معروف نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدحسین رجبی شنبه‌شب در جلسه ستاد احیای استان در سنندج اظهار کرد: اقدامات دو سال اخیر ستاد استان مطلوب و قابل قبول است و با گذشته قابل مقایسه نیست.

به گفته وی، رویکرد ستاد احیا اصلاح و ارشاد است و چیزی جز این در برنامه‌های ستاد احیا وجود ندارد.

وی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: مسئولان باید به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی کنند تا جامعه آن را پذیرا باشد.

رجبی توسعه و ترویج فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضروری خواند و بیان داشت: در قرآن و دین اسلام همواره بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است و جایگاه خاصی برای این فرایض قائل شده‌اند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: توجه ویژه به امر به معروف و نهی از منکر در استان یک ضرورت به شمار می‌آید که مسئولان از بالاترین تا پایین‌ترین رده باید به این مهم توجه داشته و در این عرصه تلاش کنند.

رجبی یادآور شد: خوشبختانه مردم کردستان ذاتاً و قلباً مسلمان هستند و دین اسلام را قبول دارند و بر همین اساس اجرای امر به معروف و نهی از منکر در این استان با مشکل خاصی روبرو نیست و تنها مسئولان باید با راهکارهای درست و صحیح آنها را اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باورهای عمیق دینی و آداب و سنن غنی مردم کردستان ظرفیت بسیار خوبی برای احیا و بسط هرچه بیشتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

رجبی با بیان اینکه در ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر اعتقادی به اقدامات سلبی نداریم، اظهار کرد: بگیر و ببند در این حوزه تعریف ندارد و نمی‌تواند نتیجه و بازخورد مطلوبی داشته باشد.

به گفته وی، در ترویج امر به معروف و مقابله با منکرات باید از شیوه‌های جدید استفاده شود که خوشبختانه طی سال‌های اخیر شاهد اقدامات بسیار خوبی در این حوزه هستیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: حوزه کار ما در بعد ستادی و ساختارسازی مطلوب و به خوبی پیشرفته است و ظرفیت ساختار نسبت به کارهای انجام شده کفایت می‌کند.

عمق‌بخشی امر به معروف در روستاها

رجبی تصریح کرد: توسعه شورای امر به معروف تا دورترین روستاهای سطح استان عمق تلاش ستاد را می‌رساند که قابل تقدیر است.

به گفته وی، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در روستاهای سطح استان نقش مهمی در توسعه و ترویج این فریضتین الهی در جامعه دارد.

وی بر توسعه عمق‌بخشی و کیفی‌سازی برنامه‌های ستاد احیای تاکید کرد و گفت: کمیت برنامه‌ها در حال حاضر قابل قبول بوده و شاید در کمتر استانی این‌گونه اقداماتی صورت گرفته باشد.

استقلال ستاد امر به معروف شهرستان‌ها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان استقلال ستادهای شهرستانی را الزامی دانست و تصریح کرد: سیاست‌گذاری و مدیریت ستاد بسیار مطلوب است و بیشتر مسئولین استان نیز با جدیت پای کار هستند.

به گفته رجبی، سهل‌انگاری و بی‌توجهی مسئولین به امر به معروف و نهی از منکر در نظام اسلامی قابل قبول نیست.

وی بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مطلوب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان تاکید کرد و گفت: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه به مردم شناسانده شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر کردن نباید به‌گونه‌ای باشد که در ذهن مردم خاطره بدی باقی بگذارد، گفت: اسلام دین عطوفت و مهربانی است و باید در تذکر دادن این مهم مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان بومی‌سازی برنامه‌ها را ضروری خواند و گفت: باید با اجرای برنامه‌های متنوع و متناسب با زبان و فرهنگ مردم و با مشارکت خود آنان در راستای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت.

رجبی افزود: این مهم موجب برچیدن برخی از مظاهر منکر توسط خود مردم خواهد شد.

به گفته وی، فطرت مردم خداجو است و صحبت‌های عامه‌پسند و ترویج ارزش‌‌های اسلام به زبان خود را قبول می‌کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان در پایان با بیان اینکه شیوه‌های تبلیغ اسلام به روش ساده و بومی اثرگذاری بالایی دارد، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی گسترده در حوزه برنامه‌های هفته ستاد احیا و برنامه‌های توسعه‌ای ستاد و شناسایی نیازها در این حوزه ضروری است.

انتهای پیام/79002/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول