اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یاسوج تاکید کرد

همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه یاسوج بر لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر حسینی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور استاندار و دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد، بر لزوم اجرای هرچه بهتر و بیشتر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: این وظیفه همگانی است که باید در سطح جامعه نهادینه شود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به این‌که کلیه دستگاه‌های فرهنگی و دیگر نهادها و سازمان‌ها باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در بین جامعه هدف خود اجرا کنند، گفت: با اجرای این فریضه از سوی یک یا دو دستگاه این امر جوابگو نیست و باید همگان این فریضه الهی را به جای آوریم تا در جامعه انتشار یابد.

حسینی با بیان این‌که با یک گل بهار نمی‌شود و با برگزاری یک نماز جمعه، محرم و ... کار درست نمی‌شود و باید همه دست به دست هم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کرد، گفت: امیدواریم کلیه نهادها و دستگاه‌ها برای نهادینه کردن این امر در جامعه تلاش و همت مضاعفی داشته باشند.

وی ادامه داد: آنچه سبب شد ملت ایران در دوران دفاع مقدس سرافراز شود و حتی یک وجب از خاک میهن اسلامیمان در دست دشمن باقی نماند، لطف الهی و تلاش بی‌دریغ غیورمردانی است که از هستی خود برای انقلاب اسلامی گذشتند.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر این‌که به عنوان یک حکومت دینی و اسلامی موظفیم پیام خون شهدا و سالار شهیدان را به عنوان یک وظیفه اجتماعی و الهی پیاده کنیم و از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر بهره‌مند شویم، گفت: باید نسبت به اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همت جهادی صورت گیرد.

حسینی در بخشی دیگر خاطرنشان کرد: بنا به گفته امام صادق (ع) امر به معروف است که کارها را آسان می‌کند و ناهموارها را هموار می‌کند و باید گفت تا حرام‌خوری هست امر به معروف اثر نمی‌کند و زمانی که حرام خوری در جامعه رواج پیدا کند به مرور مشکلات اساسی به وجود می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: تا کار نکنیم، قناعت را یاد نگیریم و حلال و حرام را تشخیص ندهیم، همچنان مشکل وجود دارد از این‌رو مدیران نهادها و دستگاه‌ها باید از خود شروع کنند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را رواج دهند تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

امام جمعه یاسوج در ادامه اشاره‌ای به بیانات مقام معظم رهبری کرد و گفت: معظم‌له فرمودند کسی باید عهده‌دار کار باشد که دست و جیبش پاک باشد.

وی اذعان کرد: از آثار ناپاکی این است که به کارهای ناپاک رغبت زیادی نشان داده می‌شود و حرام‌خوری نیز بیداد می‌کند.

انتهای پیام/82011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول