اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد

آغاز مراسم پرفیض عرفه از ساعت 15 در مصلی‌های اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دعای روز عرفه از ساعت 15 امروز در مصلی‌های استان اردبیل برگزار می‌شود و درب مصلای اردبیل از ساعت 14:30 به روی مردم باز است.

آغاز مراسم پرفیض عرفه از ساعت 15 در مصلی‌های اردبیل

حجت‌الاسلام مهدی ستوده همزمان با روز عرفه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شب و روز عرفه غوغای فضیلت و رحمت الهی است به طوری که در این روز بندگان در اوج عجز و ناتوانی روی نیاز به درگاه خداوند می‌آورند تا در این روز بخشندگی بتوانند از رحمت واسعه الهی بهره‌مند شوند.

وی از این روز به عنوان روز دور شدن از پستی‌ها و رذیلت‌های زندگی و رسیدن به مراتب عبودیت و شناخت حق ‌تعالی یاد کرد و افزود: اعمال نیکی برای این روز در روایات و سخنان ائمه اطهار ذکر شده به طوری که خواندن دعای عرفه، راز و نیاز با معبود، روزه‌داری و استغفار گفتن از مهمترین این اعمال است.

ستوده به فضیلت‌های این روز عظیم پرداخت و گفت: شب عرفه از لیالی متبرکه و هنگامه مناجات با قاضی‌الحاجات است و توبه در آن مقبول و دعا در آن شب مستجاب است.

این مسئول از روز عرفه به عنوان عید بزرگ اخلاص و بندگی یاد کرد و ادامه داد: هر چند عرفه به عنوان عید نامگذاری نشده اما روزی است که خداوند بندگانش را به عبادت و اطاعت خوانده است به طوری که دعای خالصانه در این روز مورد پذیرش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از مومنان و مسلمانان حاضر در دعا و نیایش روز عرفه خواست تا در حق یکدیگر به دعای خیر بپردازند چرا که دعا برای برادر مومن در این روز مقبول بوده و پذیرفته‌ شدنی است.

وی با اشاره به اینکه به همت هیئت رزمندگان دعای روز عرفه از ساعت 15 عصر امروز در مصلی‌های استان اردبیل برگزار می‌شود، تصریح کرد: درب مصلای اردبیل از ساعت 14:30 به روی مردم باز است تا در این مراسم پرفیض شرکت کرده و این روز را بهانه‌ای برای استغفار و رسیدن به معبود واقعی بدانند.

ستوده ادامه داد: هر کس با معرفت و کسب شهود واقعی خدای خود را بخواند و راز و نیازی عارفانه داشته باشد به رحمت الهی امیدوار بوده و خواهد توانست از فضیلت‌های این یوم مبارک بهره‌مند شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود دعای عرفه را کلاس کامل و تکمیل درس خداشناسی و خودشناسی توصیف کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: دعای عرفه با مضمون عالی نمودی از خداشناسی و خود‌شناسی است که در آن امام حسین (ع) با گفتن انت الذی آغاز به معرفی خدا می‌کند و با انا الذی آغاز به معرفی انسان‌ها می‌کند.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول