اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش:

خراسان جنوبی رتبه دوم سطح آموزشی را در کشور دارا است

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به فعالیت خوب انجام شده در زمینه تحول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، این استان بعد از یزد مقام دوم را از نظر سطح آموزشی در کشور دارد.

خراسان جنوبی رتبه دوم سطح آموزشی را در کشور دارا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند عبدالامیر عرفی صبح امروز در جشن بازگشایی مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: حضور همه مسئولان خراسان جنوبی در این جشن نشان‌دهنده همدلی و همکاری خوب در این استان برای حرکت تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش برای دومین سال دنبال ‌می‌شود، افزود: با توجه به فعالیت خوب انجام شده در این زمینه در خراسان جنوبی این استان بعد از یزد مقام دوم را از نظر سطح آموزشی در کشور دارا است.

سنگر تعلیم و تربیت مهم‌ترین نقطه اتکای ملت ایران

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس و خون‌فشانی ملت ایران امروز در عرصه علمی، ایران حرف زیادی در دنیا دارد و همه آن را مرهون تلاش آموزش و پرورش و در مرحله نخست مدارس کشور در این زمینه است.

عرفی ادامه داد: مهم‌ترین ترس دشمنان ایران، از حرکت علمی کشور است.

وی با بیان اینکه سنگر تعلیم و تربیت مهم‌ترین نقطه اتکای ملت ایران است، متذکر شد: دشمنان نقطه آماج حمله خود را به مسائل علمی ایران آغاز کرده و این تلاش هر چه بیشتر ما را در این زمینه می‌طلبد.

خراسان جنوبی استان‌ برتر کشور از نظر فرهنگی و قرآنی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اذعان داشت: امروز آموزش و پرورش در کنار مسائل آموزشی در مسائل قرآنی و فرهنگی نیز تلاش ویژه‌ای دارد.

عرفی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بحث قرآن و رویکرد قرآنی پیشرفت زیادی داشته است، افزود: خراسان جنوبی از نظر فرهنگی و قرآنی جزو استان‌های برتر کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین خراسان جنوبی نخستین استانی بوده است که نتایج امتحانات شهریورماه را اعلام کرده است.

حضور با انگیزه معلمان در کلاس درس، مهم‌ترین برنامه برای تحول در نظام آموزش و پرورش

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد ساختار جدید آموزشی در کشور گفت: به موازات توسعه ساختار جدید آموزشی باید شیوه ارزشیابی نیز مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: شیوه ارزشیابی در کلاس هفتم تا پایان هفته به استان‌ها ابلاغ و تلاش می‌شود که شیوه ارزشیابی در کلاس ششم نیز به زودی به استان‌ها ابلاغ شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که باید به انگیزه معلمان به عنوان عامل اصلی حرکت علمی توجه خاصی شود، خاطر نشان کرد: حضور با انگیزه معلمان در کلاس درس مهم‌ترین برنامه برای تحول در نظام آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/69019/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول