اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت

اخذ 268 سند مالکیت موقوفات در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اخذ تعداد 268 سند مالکیت موقوفات در شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

اخذ 268 سند مالکیت موقوفات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: از سال 87 تا سال 89، تعداد 359 سند مالکیت برای موقوفات اخذ شد و از سال 90 تا شش ماهه نخست سال جاری تعداد 823 سند مالکیت اخذ شده که آمار قابل توجهی در بخش ثبتی استان است.

وی ادامه  داد: از سال 87 تا سال 89، تعداد 73 رای به نفع موقوفات صادر و 17 مورد اوقاف محکوم شده است و از سال 90 تا شش ماهه نخست سال جاری 104 رأی به نفع موقوفات صادر و علاوه بر این پرونده‌های حقوقی که با تعامل با افراد و بدون مراجعه به دستگاه قضا حل و فصل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از پیگیری مطالبات اراضی وقفی در سطح استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری 210 هکتار از اراضی وقفی در شهرستان خوسف و 13 میلیون متر مربع از اراضی وقفی در شهرستان بیرجند احقاق حق شده است.

گرایلی تصریح کرد: طی چند سال اخیر مجموعه اوقاف استان از حالت روزمرگی خارج شده و به صورت جهادی وارد عمل شده که به اذعان مردم و مسئولان از ادارات برتر استان محسوب می‌شود.

مدیرکل حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در سطح خراسان جنوبی به ویژه در حوزه حقوقی که منحصر به فرد است، افزود: هدف از نظارت تخصصی تسریع در امورات و حضور در مجموعه استان است که امیدواریم با حضور فیزیکی در استان و پیگیری پرونده‌های مهم گامی در احقاق حق موقوفات برداریم.

محمود رضا ثمری ادامه داد: برنامه محوری و برنامه‌مند شدن که در اوقاف مشهود است کار پسندیده‌ای است، چرا که ثمره برنامه‌ای کار کردن منظم بودن و اخذ نتیجه بهتر می‌باشد.

وی اضافه کرد: در این نظارت تخصصی در حوزه‌های حقوقی، ثبتی اطلاعات موقوفات و رقبات و بقاع در سامانه جامع مورد بازرسی و ارزیابی قرار داده و مشکلات احتمالی را بررسی و برای تقویت و پیشبرد کارها و نیل به اهداف سازمان پیشنهادات و راهکارهای لازم ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/69008/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول