اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش تاکید کرد

ضرورت احداث صنایع تبدیلی خرما در منطقه آبپخش

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش بر ضرورت احداث صنایع تبدیلی خرما در منطقه آبپخش تاکید کرد.

ضرورت احداث صنایع تبدیلی خرما در منطقه آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مصطفی رضایی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی آبپخش اظهار داشت: آبپخش یکی از توانمندترین نقاط استان در زمینه تولید خرما است و باید از تمام توان برای خدمت به کشاورزی منطقه استفاده کنیم.

وی افزود: توجه به قابلیت ها و پتانسیل های موجود در منطقه آبپخش رویکرد اساسی شورای آبپخش در برنامه ریزی برای رفع مشکلات آبپخش است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: خرما درآمد اصلی مردم آبپخش محسوب می‌شود و بیش از 80 درصد مردم آبپخش برای تامین معیشت خود در صنعت کشاورزی و تولید خرما فعالیت دارند.

رضایی بیان داشت: جایگاه کشاورزی آبپخش در منطقه متفاوت از سایر مناطق استان است و در واقع کشاورزی یکی از ظرفیت‌های عظیم و تاثیرگذار این منطقه محسوب می شود، از این رو در ماه‌های گذشته شاهد فعالیت گسترده مسئولان آبپخش برای رفع دغدغه‌های کشاورزان منطقه آبپخش بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: سازمان‌دهی به فعالیت‌های کشاورزی در منطقه آبپخش موضوع مهمی است که در سال‌های گذشته به آن غفلت شده بود و از ابتدای شروع فعالیت شورای چهارم مطالعات و بررسی‌های دقیقی در این زمینه صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به فعالیت خانه کشاورز در آبپخش اذعان داشت: تاسیس خانه کشاورز در آبپخش دستاورد مهمی است که با رایزنی‌های درون استانی شورای شهر شاهد تحقق آن بودیم و این نهاد مدنی می‌تواند در رفع مشکلات کشاورزان نقشی مهم ایفا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان کرد: خانه کشاورز وکیل قانونی کشاورزان است و پیگیری تمامی حقوق کشاورزان در عرصه‌های مختلف این صنعت را به عهده دارد و امیدواریم کشاورزان و باغداران منطقه آبپخش با عضویت در این مجموعه صنفی زمینه را برای رشد فعالیت های آن فراهم کنند.

رضایی بیان داشت: تقویت خانه کشاورز آبپخش به‌‎منظور پیگیری و رفع نواقص و کمبودهایی که در صنعت کشاورزی منطقه شاهد آن هستیم، از مسائل مهمی است که توجهی جدی به آن داریم و در روزهای اخیر نیز اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: ایجاد واحد‌های صنعتی بسته‌بندی خرما از نیازها و خواسته‌های اساسی کشاورزی آبپخش است و در سال‌های گذشته پیگیری‌های جامعی در این ارتباط صورت گرفته که شاهد تداوم این پیگیری‌ها در شورای چهارم خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: بازاریابی مناسب به‌منظور فروش خرمای تولیدی کشاورزان آبپخش و دشتستان از مسائل مهمی است که در سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های باغداران بوده و مسئولان ذی‌صلاح باید در این زمینه پیگیری‌های منتج به نتیجه مطلوب را انجام دهند.

رضایی افزود: محصول خرما با زحمات بسیار زیاد کشاورزان در طول یک سال تولید می‌شود و باید تمهیدات لازم به‌منظور تعیین قیمت مناسب برای محصول خرما اندیشیده شود و همچنین قیمت خرید تضمینی خرما متناسب با هزینه‌های تولید این محصول باشد.

وی یادآور شد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط کشاورزان و اعلام صنف کشاورزی شهرستان هزینه تولید هر کیلوگرم خرمای دشتستان بدون انجام فرآیند بسته‌بندی این محصول، یک‌هزار و 115 تومان است و قیمت خرما در بازار باید به نحوی تعیین شود که کشاورزان متضرر نشوند.

انتهای پیام/2452/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول