اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

پیروی از منش حضرت علی(ع) نجات‌بخش جوامع است

امام جمعه موقت شهر سنندج با اشاره به شخصیت حضرت علی(ع) گفت: تاسی از شخصیت ایشان موجب سعادت و رستگاری مسلمانان و نجات‌بخش جوامع کنونی است.

پیروی از منش حضرت علی(ع) نجات‌بخش جوامع است

ماموستا امین راستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تبریک عید غدیر خم ارادت اهل سنت به پیامبر و خاندان آن حضرت و به ویژه حضرت علی(ع) را انکارناپذیر دانست و سروده‌های شاعران اهل سنت و پرداختن به جایگاه آن حضرت در کتاب‌های مختلف مصداق این ادعاست.

امام جمعه موقت شهر سنندج با اشاره به توطئه‌های روزافزون دشمنان اسلام مبنی بر سست کردن پایه‌های ایمان و باورهای اعتقادی در بین مسلمانان و به ویژه جوانان، تصریح کرد: تأسی از سیره و شخصیت امیرالمؤمنین علی(ع) توسط مسلمانان می‌تواند آنان را در برابر این توطئه‌ها مصون داشته است.

وی عید غدیر را بهترین فرصت برای وحدت مسلمانان دانست و تصریح کرد: حضرت علی(ع) مولود کعبه و در خانه خدا متولد شده و تربیت شده بیت رسول‌الله(ص) است و به درجه و مرتبه‌ای رسیده که هم‌شأن و مرتبه علم و دانش پیامبر بزرگوار اسلام بوده است.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به روایات و احادیث اهل سنت در مورد شخصیت حضرت علی(ع) بیان کرد: اهل سنت جایگاه خاصی برای شخصیت حضرت علی قائل هستند و به ایشان ارادت ویژه‌ای دارند.

ماموستا راستی با اشاره به حدیث نبوی در غدیر خم مبنی بر احترام و حفظ جایگاه والای حضرت علی(ع) از سوی همه مسلمانان، اظهار کرد: یکی از افتخارات مسلمانان پیروی از کامل‌ترین دین الهی، خاتم پیامبران و بزرگان دینی و خلفای عادل و والایی همچون حضرت علی(ع) است.

وی در پایان بر وحدت میان مسلمانان اهل سنت و تشییع تاکید کرد و خواستار وحدت و یکدلی مسلمانان در سایه آموزه‌های دینی و قرآنی و تاسی از پیامبر(ص) و اهل بیت به منظور جلوگیری از توطئه‌های شوم دشمنان شد.

انتهای پیام/79005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول