اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

فضای جامعه نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه موقت ملایر فضای امروز جامعه را نیازمند امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

فضای جامعه نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملایر با اشاره به اینکه پیامبران الهی برای هدایت انسانها برگزیده شدند، افزود: خداوند از بین تمام ادیان و شریعت‌ها، امت اسلام را بهترین امت‌ها معرفی کرده است.

وی ابراز داشت: اگر در بین این امت، امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، بدترین اتفاق می‌افتد و این معیار روشن از سوی قرآن کریم است.

امام جمعه موقت ملایر تصریح کرد: در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر دو مقوله ایجابی و سلبی بسیار مهم است که برخورد ایجابی مهم‌تر و موثرتر بوده و بهتر جواب می‌دهد.

وی اظهار داشت: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی و ارشادی قبل از درگیری باید انجام گیرد و در این راستا در شعارها و راهپیمایی‌ها از فرصت‌ها برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی استفاده شود.

فاضلیان افزود: متاسفانه تذکر لسانی در جامعه به خوبی انجام نمی‌شود، در حالی که شعار آن وجود دارد اما اجرا شدن آن بسیار ضعیف است.

وی افزود: رویکرد امر به معروف باید به صورت شعاری و شعوری در ادارات و نهادها و همچنین همه سطوح جامعه انجام گیرد و برنامه‌های منسجمی از سوی ستاد در شهرستان برای احیای این فریضه داشته باشیم.

امام جمعه موقت ملایر ابراز داشت: شهرستان ملایر با داشتن ظرفیت‌های بالا از جمله حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی بسیار، می‌تواند به خوبی این فریضه را در شهرستان احیا کند اما ضعف‌هایی وجود دارد که مسئولان باید به دنبال رفع آن باشند.

در ادامه فرماندار ویژه ملایر نیز به برنامه و جلسات انجام شده امر به معروف و نهی از منکر در ملایر اشاره کرد و گفت: در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مصطفی آزادبخت برخورد و تذکر لسانی برگزاری برنامه‌های مذهبی، جمع‌آوری ماهواره‌ها، برگزاری همایش‌های مختلف و... را از جمله اقدامات با همکاری و سپاه و نیروی انتظامی و سایر نهادهای فرهنگی برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز از فعالیت 48 هیئت امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات شهرستان خبر داد.

محمد اسکندری ابراز داشت: در این زمینه تا کنون با همکاری سپاه ملایر و همچنین سایر نهادهای فرهنگی اقدامات خوبی انجام گرفته که از جمله آن برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ تذکر لسانی بوده است.

وی برپایی نماز جماعت در پارک‌ها و فضاهای سبز شهری برگزاری جلسات کمیته توسعه معارف قرآنی، تشکیل کارگروه‌های فرهنگی و ... را از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر ملایر برشمرد.

در ادامه فرمانده انتظامی ملایر نیز به اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این راستا تا کنون اقدامات گسترده‌ای از جمله جمع‌آوری ماهواره‌ها و تذکرات لسانی در سطح شهر، برخورد با مواد مخدر و ... انجام شده است.

ابراهیم سعیدی افزود: انتشار گاهنامه پناه با همکاری نهادهای فرهنگی و مراکز دانشگاهی از سوی نیروی انتظامی با موضوعات و مصادیق امر به معروف از دیگر اقدامات بوده که یک‌هزار و 200 جلد در بین مردم و ادارات توزیع شده است.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول