اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کاشمر:

آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مدارس باشد

فرماندار شهرستان کاشمر با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای مدارس باشد، گفت: انجمن اولیا و مربیان و شوراهای دانش‌آموزی می‌توانند نقش مهمی در بهبود وضعیت مدارس ایفا کنند.

آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مدارس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان صبح امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان این شهر با بیان اینکه این شوراها با ارائه برنامه‌ و راهکارها به عنوان بازوان توانمند مدیر و کارکنان مدرسه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: آموزش و پرورش به استناد اصل قانون اساسی و اینکه مدیران مدارس و مجموعه آموزش و پرورش می‌توانند ارتباط تنگاتنگی با دانش‌آموزان برقرار کنند، انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را در دستور کار قرار داده تا از این طریق بتواند امور مدرسه را با همکاری و توسط دانش‌آموزان سر و سامان دهد.

وی با اشاره به اینکه روند شوراهای دانش‌آموزی همانند شورای اسلامی شهر به سطوح بالاتر نیز ادامه می‌یابد، افزود: دانش‌آموزان ابتدا در سطح مدرسه شورای خود را انتخاب می‌کنند سپس شورای دانش‌آموزی شهرستان و پس از آن شورای دانش‌آموزی استان شکل می‌گیرد و منتخبین شوراهای اسلامی استان‌ها در مجلس شورای دانش‌آموزی گردهم می‌آیند و با برقراری ارتباط با مسئولان اجرایی کشور در پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش مشارکت می‌کنند.

فرماندار شهرستان کاشمر با بیان اینکه راه‌یافتگان به مجلس شورای دانش‌آموزی در زمینه اصول و ضوابط کاری دانش‌آموزان و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی می‌کنند، خاطرنشان کرد: منتخبین دانش‌آموزان در مجلس شورای دانش‌آموزی از این طریق تلاش می‌کنند از ظرفیت دانش‌آموزی برای ارتقای سطح علمی، عمران و آبادانی مدارس استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی، آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها در سطح مدارس باشد، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان و شوراهای دانش‌آموزی با همکاری متولیان آموزش و پرورش می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذاری در جهت رفع نیازها و بهبود وضعیت مدارس ایفا کنند.

فروزان ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شاهد انتخاب دانش‌آموزانی پویا و با انگیزه برای پیشبرد اهداف مدرسه باشیم.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول