اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از سربری درختان خوزستان گزارش می‌دهد

تراژدی قتل عام درختان محله زیتون

متاسفانه از روز گذشته به دنبال تراژدی تلخ مالک‌سازی پارک‌ها، اقدام به قطع درختان منطقه زیتون کارمندی اهواز شده است.

 تراژدی قتل عام درختان محله زیتون

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، وجود پارک‌ها و فضای سبز در شهرها موجب تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا وجذب گرد و غبار است و پارک‌ها و فضای سبز و تاثیر آنها در شهرها اجتناب ناپذیر است، به طوری که بدون آن ممکن نیست شهرها پایدار باقی بمانند.

در حال حاضر با رشد صنعت و افزایش جمعیت در شهرها، ساخت و سازهای بی‌رویه‌ای انجام شده که موجبات کاهش اثرات فضای سبز در ارتباط با گرد و غبار و آلودگی‌های هوا را باعث شده است.

ایجاد فضای سبز در سطح شهر و پارک محله‌ای از وظایف شهرداری است که وجود آنها نقش به سزایی در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارد و همچنین می‌تواند زمینه‌های مساعد و مناسبی را برای تفریح و سرگرمی اهالی و خانواده‌ها فراهم کند.

روز گذشته اهالی زیتون کارمندی شاهد بودند که در اطراف یکی از پارک‌های محله‌ای دیوار کشیده شد و درختان آن پارک قطع شد و هیچگونه دلیل و پاسخی در برابر پرسش‌های اهالی و ساکنان آن محله داده نشده است.

این دست اتفاقات در اهواز کم نیستند در حالی که در بسیاری از شهرها مسئولان شهرداری در فکر ساخت پارک‌های محله هستند در اهواز شاهد هستیم که با قطع درختان در پارک‌ها و تبدیل آنها به برهوت زمینه را برای تغییر کاربری و تبدیل آنجا به یک مکان تجاری را فراهم می‌کنند.

*متاسفانه چاره‌ای جز سکوت نداریم

یکی از ساکنان زیتون اهواز کارمندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: از چند روز پیش در اطراف این پارک دیوارکشی کردند تا اینکه دیروز شاهد بودیم که در حال قطع درختان هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هم چاره‌ای جز سکوت و نگاه با حسرت به این قضیه که در حال نابودی  محل تجمع تعدادی پیرمرد هستند نداشتیم.

*عدم پاسخگویی شهردار منطقه 3 شهرداری اهواز

متاسفانه شهردار منطقه 3 شهرداری اهواز طی تماس‌های متعدد در رابطه با این مسئله که آیا می‌توانستند از قطع این درختان جلوگیری کنند یا نه پاسخگو نبود؟!

*مالک مجوز اجازه تغییر کاربری پارک را گرفته است/ باید با وی برخورد قانونی شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بعد از ظهر روز گذشته به ما اطلاع دادند که تعدادی درخت در یک پارک محله‌ای قطع شده است که من به اتفاق رئیس شورای شهر اهواز و حجت‌الاسلام کاظم سواری در محل حاضر شدیم.

احمد باورساد ادامه داد: با حضور در محل مشاهده کردیم که مالک زمین با در دست داشتن یک سری مستندات اقدام به دیوارکشی و قطع درختان کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: این شخص در زمان مدیریت محمدرضا شمسایی در شهرداری اهواز با اعمال ماده واحده اجازه تغییر کاربری پارک را گرفته بود در حالی که می‌توانستند این اجازه را ندهند و زمین را از مالک خریداری کنند.

وی با بیان اینکه مالک زمین مجاور را نیز تصرف کرده است تصریح کرد: این شخص حتی اگر مجوز تغییر کاربری پارک را داشته باشد باز هم این اجازه را ندارد که درختان را قطع کند و باید با وی در این زمینه برخورد قانونی شود.

باورساد با اشاره به اینکه این نکته به مالک گوشزد شده است گفت: متاسفانه این شخص می‌گوید هزینه قطع درختان را پرداخت می‌کنم.

انتهای پیام/2329/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول