اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمسیون برنامه ‌و‌ بودجه شورای شهر اهواز فاش کرد

اختصاص هزینه احداث 2 پارک محله‌ای به تجملات یک خانه سازمانی

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: سرپرست شهرداری اهواز در اقدامی سئوال‌برانگیز هزینه احداث دو پارک محله‌ای را صرف هزینه‌های تجملاتی یک خانه سازمانی کرده است.

اختصاص هزینه احداث 2 پارک محله‌ای به تجملات یک خانه سازمانی

اسکندر زنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تجربه نشان داده است در دوره های سرپرستی بدترین اتفاقات  ممکن رخ می‌دهد.

وی افزود: در این دوره‌ها ساختار سازمانی شهرداری با چالش مواجه می‌شود، فضا برای چاپلوسان و متملقین باز می‌شود، امنیت شغلی برای مدیران و کارکنان کاهش می‌یابد و زمینه برای سوءاستفاده فرصت‌طلبان مهیا می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: در جلسات خصوصی که با بعضی از اعضای شورا داشته‌ام تذکرات لازم را داده‌ام اما از آنجا که تذکرات نتیجه نداد، اکنون تقاضای تحقیق و تفحص در دوران سرپرستی را دارم.

وی در ادامه افزود: مستنداتی دارم که به یکی دو مورد از آنها اشاره می‌کنم. امیدوارم آغازی باشد برای اصلاح امور و راهنمایی برای سیدخلف موسوی شهردار منتخب تا در ابتدای کار مسیر را با آگاهی و خیال راحت آغاز کند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: طبق اطلاع واصله، سرپرست شهرداری دستور کمک مالی به میزان دو میلیارد ریال از حساب شهرداری اهواز به حساب سازمان مدیریت پسماند را صادر می‌کند و دلیل این کمک نیز تعمیر و تجهیز ساختمان مهمانسرای شهرداری اهواز عنوان می‌شود.

زنگنه اظهار داشت: اما این دو میلیارد ریال به جای هزینه در ساختمان مهمانسرای شهرداری واقع در خیابان نهم شرقی کیان‌پارس در یک منزل سازمانی واقع در خیابان نهم غربی کیان‌آباد هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: این منزل که تا سال گذشته محل زندگی یکی از مدیران اسبق مناطق شهرداری بوده، احتیاج به هیچ‌گونه تعمیری نداشته، اما به دلیل عدم دلسوزی و صیانت از بیت‌المال به بیرحمانه‌ترین شکل ممکن اقدام به خرید گرانقیمت‌ترین و تجملاتی‌ترین مصالح ساختمانی و وسایل منزل می‌شود، به‌گونه‌ای که سرامیکی را که برای نصب در کف این منزل سازمانی خریداری شده و به کار رفته است، فقط می‌توان در ویلاهای لوکس یافت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز گفت: این در حالی ا‌ست که بخشی از پرسنل سازمان‌ها و مناطق به دلیل کمبود بودجه شهرداری از دریافت کامل اضافه کار و مزایا محرومند و بعضا بسیاری از کارگران بخش رفت‌وروب و حمل زباله مناطق شهرداری ماه‌هاست که حقوق و دستمزد خود را دریافت نمی‌کنند و از همه تاسف‌بارتر اینکه مخارج صورت گرفته در این منزل سازمانی با دستور سرپرستی است که می‌بایست سنبل سلامت، ازخودگذشتگی، دقت و جلوگیری از حیف‌ومیل باشد.

زنگنه با اشاره به اینکه در زمان کتانباف شهردار سابق اهواز، برای ایجاد یک میدان ورزشی در مناطق، نزدیک به یک‌صد میلیون تومان هزینه می‌شد ولی امروز برای تعمیر یک خانه دویست میلیون تومان هزینه می‌شود، عنوان کرد: باید تفاوت افراد را این‌گونه احساس کرد.

وی با برشمردن مشکلات و کمبودهای شهر اهواز افزود: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شهر اهواز احداث پارک‌های محله‌ای در مناطق مختلف شهر است، زیرا مشاهده می‌شود در بعضی از محلات حتی یک مکان تفریحی و رفاهی وجود ندارد و در چنین مناطقی میزان گرایش جوانان به بزهکاری و اعتیاد به مراتب بیشتر از سایر مناطقی است که از وجود چنین فضاهایی بهره‌مندند و در حالی که می‌بایست اولویت شهرداری احداث چنین فضاهایی باشد، پذیرفتنی نیست در دوره سرپرستی شهرداری با پولی که می‌شد با آن دو پارک محله‌ای در مناطقی که فاقد چنین مکان‌هایی هستند احداث کرد، بودجه شهرداری را صرف تزئینات و تجملات یک خانه سازمانی کرد که قرار است یکی از پرسنل شهرداری در آن زندگی کند.

عضو چهارمین دوره شورای شهر اهواز با طرح پرسشی اظهار داشت: نام این قبیل هزینه‌کردن‌ها را غیر از حیف‌ومیل چه می‌توان گذاشت؟

وی اضافه کرد: چگونه اولویت هزینه کردن از جیب شهرداری در دوره سرپرستی به جای عمران شهر و رفاه شهروندان به چنین امری اختصاص یافته و سئوال اینجاست که قرار است این منزل سازمانی با چنین مخارج نجومی به محل زندگی چه کسی اختصاص داده شود؟

زنگنه گفت: اینجانب بنابر سوگندی که جهت صیانت از حقوق مردم اهواز یاد کرده‌ام چون این موضوع را غیراصولی و غیرمنطقی می‌دانم و احتمال می‌دهم موارد مشابه دیگری نیز موجود باشد در جلسه آتی شورای شهر، طرح تحقیق و تفحص از دوره سرپرستی شهرداری را ارائه خواهم داد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در پایان خاطرنشان کرد: مواردی از تغییر کاربری‌ها در دوره سرپرستی، همچنین مسائلی در خصوص اتفاقات تعاونی مسکن کارکنان شهرداری اهواز در دست دارم که در فرصت مناسب اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

انتهای پیام/2329/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول