اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند خبر داد

تشکیل نخستین هسته یاوران نماز در زرند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند از تشکیل نخستین هسته یاوران نماز در شهرستان خبر داد.

تشکیل نخستین هسته یاوران نماز در زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام سید علیرضا آرامی پیش از ظهر امروز در همایش و نشست آموزشی معرفتی یاوران نماز در این شهرستان در ارتباط با اهمیت نماز و راهکارهای لازم برای اقامه هر چه بهتر نماز در مساجد و مدارس مطالبی ارائه کرد.

وی با بیان این‌که نماز اصلی‌ترین رکن دین است و تمام ارکان دین به نماز وابسته است، اظهار داشت: باید اهمیت خاصی به نماز داده شود و با برنامه‌ریزی خوب و دقیق جوانان را به نماز تشویق کرد تا بتوانند خود را از گناه دور بدارند.

استاد حوزه علمیه قم نماز را کلید حل مشکلات و رفع موانع در زندگی انسان عنوان کرد و افزود: هر اقدامی که در زمینه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه صورت پذیرد، شایسته تجلیل و قدردانی است.

آرامی عنوان کرد: هیچ راه آشتی با خداوند به جز نماز نیست بنابراین باید از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه فرهنگ دینی در سطح جامعه استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی حسنی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند با اشاره به جایگاه رفیع نماز در دین مبین اسلام گفت: نماز ستون دین و از مهم‌ترین عبادات است که برپایی آن بر همه مسلمانان واجب شده است.

وی از تشکیل نخستین هسته یاوران نماز در این شهرستان خبر داد و هدف از تشکیل این هسته را تعامل بیشتر و همکاری و مساعدت در بحث اقامه نماز در اقشار مختلف با هدف ابعاد معرفتی به نماز و ارائه راهکارهای مناسب به منظور تشویق و ترغیب فرهنگ نماز در راستای مردمی کردن بحث توسعه و ترویج فرهنگ نماز عنوان کرد.

حسنی خاطر نشان کرد: این طرح از مطالبات مقام معظم رهبری است و با هدف مردمی کردن بحث توسعه و ترویج فرهنگ نماز اجرا می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر علاوه بر برگزاری نماز در مساجد و اماکن مذهبی، نماز جماعت در بیش از 200 مدرسه توسط 75 روحانی، طلبه، مبلغ و مبلغه اقامه می‌شود.

حسنی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی از جمله مسابقات پله‌های آسمانی در بین مراکز آموزشی مختلف را از دیگر برنامه‌های فرهنگی نماز در بین نسل جوان عنوان کرد.  

وی افزود: عضو یاوران نماز باید به تبلیغ، تشویق و آگاه‌سازی مخاطبان نسبت به اهمیت نماز بپردازد و در فعالیت‌هایی که منجر به اقامه نماز جماعت باشکوه می‌شود، همکاری و مشارکت کند.

انتهای پیام/80022/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول