اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه ولایت و امامت

خادمان و فعالان نماز جماعت در سمنان تجلیل شدند

خادمان و فعالان نماز جماعت در سمنان به مناسبت دهه ولایت و امامت تجلیل شدند.

خادمان و فعالان نماز جماعت در سمنان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، به مناسبت میلاد حضرت امام هادی (ع) و دهه ولایت و امامت، مراسم تجلیل از خادمان و فعالان نماز جماعت با حضور مشاور استاندار سمنان و مسئول ستاد اقامه نماز استان سمنان، نماینده ولی‎فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مدیرکل، کارکنان اداره کل منابع طبیعی و شهرستان‎ها تابعه استان سمنان برگزار شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین غلامرضا میرزاییان، مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این مراسم عنوان کرد: آنچه از دست ما نسبت به توسعه اقامه نماز برمی‌آید، را باید انجام دهیم و در زمینه برپایی باشکوه‌تر نماز جماعت در ادارات تلاش کنیم.

وی ادامه داد: نماز چنان جایگاه والایی دارد که مهم‎ترین واجب الهی و وسیله برای رسیدن به خداست.

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: حضور گسترده کارمندان در نماز موجب می‌شود تا پرسنل از فیوضات و برکات آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: نماز جماعت یکی از فرایض بزرگ الهی است که جنبه اجتماعی و معنوی دارد.

میرزاییان با بیان اینکه نماز پل اتصال انسان به خداوند است، تصریح کرد: قرآن برای حکومت امام زمان (عج) نخستین کاری را که در نظر گرفته و ایشان انجام می‌دهند، اقامه نماز است.

وی با بیان آیات و احادیثی از ائمه معصومین (ع) گفت: نماز جماعت حلقه اتصال مردم و ولایت است.

میرزاییان با اشاره به ضرورت توجه همه متولیان امر به مقوله نماز، تخصیص اعتبار و هزینه کردن در این بخش را سرمایه‌ای تمام ناشدنی دانست.

وی ابراز داشت: در طوفان هجمه‌های گسترده جهان غرب و شرق و تلاش مذبوحانه روزافزون آنان در راستای فاصله انداختن بیش از پیش میان مردم و به‌ ویژه جوانان با نماز و امور معنوی، همت و تلاش مضاعف دست‌اندرکاران مقوله نماز است که می‌تواند سنگر مستحکمی از ایمان و ارزش‌ها را مقابل تهاجمات گسترده آنان به‌ وجود آورد.

سیدحسن میرعماد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز اظهار داشت: برپایی و اقامه نماز در دین مبین اسلام به طور جدی مورد تأکید پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی قرار گرفته و این امر به دلیل اهمیتی است که اقامه نماز در رشد و تعالی مسلمانان و جوامع اسلامی دارد.

میرعماد گفت: در قرآن کریم، بر شناخت سه اصل مهم خداشناسی، دشمن‎شناسی و تشخیص راه حقیقت تأکید شده است و بر همگان واجب است برای رستگاری حقیقی در سرای قیامت به این اوامر توجه داشته باشند.

وی متذکر شد: اگر به فعالیت‌های مخرب و ضد فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب نگاه کنیم، در می‌یابیم که یکی از اولویت‌های آن‎ها دور کردن جوانان و نوجوانان از نماز است.

این مسئول خاطر نشان کرد: خداوند نیاز به کمک ندارد، خواسته تا ما را بیازماید، ما در این زمینه باید از خود شروع کنیم، تربیت دینی یک هنر است، اگر کسی هنری را نداشته باشد نمی‌تواند آن را به دیگری منتقل کند، پس باید نخست تربیت را از خود آغاز کنیم تا بتوانیم دیگران را تربیت و یاری کنیم، نخستین گام تعهد برای اقامه، نماز اول وقت است.

وی با بیان اینکه نقش الگو در این زمینه بسیار مهم است، ابراز داشت: هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از نماز نیست، در جذب دیگران به نماز خود باید الگوی خوبی باشید، الگو باید کارش را درست انجام دهد، برای مؤثر بودن نقش الگو را جدی بگیریم.

در پایان این مراسم، از 17 نفر از خادمان و فعالان نماز جماعت اداره کل و ادارات شهرستان‎های استان سمنان تجلیل و به آن‎ها لوح تقدیر و هدیه اهدا شد.

انتهای پیام/2249/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول