اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تلاوت نور در روستاهای ریگان

جلسات قرآنی به صورت ثابت و سیار در روستاهای ریگان با رونق خاصی برگزار می‌شود.

تلاوت نور در روستاهای ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، با توجه به فرارسیدن عید غدیر و قربان جمعی از مردم  ریگانی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اقدامی تلاوت آیات قرآن را خانه به خانه آغاز کردند.

این برنامه‌ها طوری است که هر هفته در یکی از منازل برگزار می‌شود و مردان و زنان به صورت جداگانه این کار را انجام می‌دهند.

در یکی از این اقدامات تلاوت آیات نور در مناطق کوهستانی ریگان صورت می‌گیرد که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این امر را انجام می‌دهند، این روستاهای مناطق کوهستانی با تلاوت آیات قرآنی، نورانی می‌شوند.

خانواده‌ها برای ترویج فعالیت‌های قرآنی اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی خانه به خانه کردند و این کلاس‌ها هر هفته در یکی از منازل برگزار می‌شود.

در این کلاس‌ها که با آموزش روخوانی قرآن، تجوید، مفاهیم و تفسیر قرآن همراه است در مناسبت‌های مذهبی مداحی انجام می‌شود.

سکینه مرادی یکی از این بانوان به خبرنگار فارس گفت: از زمان برگزاری این کلاس‌ها تاثیرات خوبی در بین خانواده‌ها گذاشته و علاقمندان زیادی را جذب کرده و با تلاوت قرآن این خانه‌ها نورانی می‌شوند.

زهرا الهی یکی دیگر از این بانوان ابراز داشت: این کلاس‌ها نیاز به مربیان مجرب دارد و باید از افرادی که آموزش‌های لازم را در زمینه قرآنی فرا گرفته‌اند، استفاده شود.

وی از اقدامی که در زمینه برگزاری کلاس‌های قرآنی منزل به منزل انجام می‌شود، تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: این کلاس‌ها هر سه‌شنبه برگزار و بانوان از آنها استقبال خوبی دارند.

رضا رنود یکی دیگر از افرادی که مراسم قرآنی در منزل وی برگزار می‌شود، عنوان کرد: از زمان برگزاری مراسمات قرآنی در منزلم، نورانی و روشنایی به منزل آمده و فرزندانم علاقه زیادی به قرآن پیدا کردند.

فعالیت 35 خانه قرآنی در ریگان

حجت‌الاسلام محمدصادق نازلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ریگان به خبرنگار فارس گفت: 35 خانه قرآنی در شهرستان ریگان سازماندهی و تشکیل شده و فعالیت‌های قرآنی را انجام می‌دهند.

وی افزود: از نخستین اقداماتی که انجام شده، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان قرآنی است که برای هر نفر 180 ساعت دوره آموزشی گذاشته شد.

نازلی از تشکیل 25 جلسه قرآنی در روستاهای محروم شهرستان ریگان خبر داد و بیان داشت: تشکیل این جلسات با برگزاری دوره‌های آموزش مداحی شکل بهتری به خود گرفته‌اند و در کنار تلاوت قرآن، زیارت عاشورا و برگزاری مناسبت‌های مختلف رنگ و بویی خاص به این مجالس داده است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که خانه‌های قرآنی شهرستان دارند، نبود مکان مناسب برای برگزاری این جلسات است و در شهرستان 16 مکان وجود دارد که این کلاس‌ها برگزار می‌شوند.

نازلی افزود: اما در اقدامی بانوان بخش گنبکی ریگان اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآنی خانه به خانه کردند که تاثیر زیادی در بین بانوان گذاشته و مورد استقبال آنها قرار گرفته است.

وی گفت: در صورت تامین 50 درصد اعتبار ساخت خانه‌های قرآنی شهرستان از استان، مابقی از طریق خیران و کمک‌های مردمی تهیه می‌شود.

انتهای پیام/80014/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول