اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده خاطرات دفاع مقدس:

خاطرات دفاع مقدس متعلق به افراد نیست

نویسنده خاطرات دفاع مقدس گفت: بیان خاطرات هشت سال رشادت و مجاهدت برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی نه تنها ریا نیست، بلکه وظیفه‌ای است که باید به آن عمل شود، چرا که خاطراتی که در سینه‌ها باقی مانده متعلق به افراد نیست.

خاطرات دفاع مقدس متعلق به افراد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رحیم مخدومی در حاشیه نشست با سرداران هشت سال دفاع مقدس در دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کاشان با بیان اهمیت نگارش حفظ گنجینه‌هایی که در سینه رزمندگان اسلام مانده است، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز باعث شده است تا این خاطرات نگارش نشده باشد، این است که رزمندگان احساس می‌کنند اگر خاطرات دوران دفاع مقدس را بازگو کنند، نوعی ریا و خودنمایی شده است.

وی افزود: خاطرات دفاع مقدس گنجینه‌هایی است که در سینه‌های سرداران و رزمندگان دوران دفاع مقدس باقی مانده است و آنها باید متوجه باشند این خاطرات متعلق به آنان نیست و برای ثبت در تاریخ دوران دفاع مقدس باید نگارش و به عنوان کتاب در دسترس نسل‌های آینده قرار گیرد.

این نویسنده دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس تنها سینه سپر کردن در مقابل دشمن نیست بلکه اصل، ریشه، پایه، اساس و مبنای دفاع مقدس که مکتوب کردن خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است، نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مخدومی بر اهمیت ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس که در سینه‌های فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس باقی مانده است، تأکید کرد و گفت: بیان خاطرات هشت سال رشادت و مجاهدت برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی نه تنها ریا نیست، بلکه وظیفه‌ای است که باید به آن عمل شود، چرا که خاطراتی که در سینه‌ها باقی مانده، متعلق به افراد نیست.

این نویسنده دفاع مقدس، زمان برای نگارش و ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: برای نگارش خاطرات رزمندگان اسلام غفلت شده و زمان از دست رفته است و بسیاری از رزمندگان اسلام خاطرات ارزشمندی را از دفاع مقدس با خود برده‌اند.

مخدومی یادآور شد: برای ثبت خاطرات دفاع مقدس زمان زیادی از دست رفته و این بار سنگینی است که بر جای مانده است و افرادی که باید این بار سنگین را از زمین بردارند خیلی کم هستند.

وی بر اهمیت ثبت و ضبط  خاطرات دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: یک خاطره باعث شد اشتباه مجلس خبرگان در زمینه شورای رهبری برگشت زده شود.

این نویسنده دفاع مقدس، خاطرات دفاع مقدس را امانتی نزد فرماندهان و رزمندگان هشت سال دوران جنگ تحمیلی دانست و گفت: این خاطرات متعلق به آنان نیست، بلکه مانند اسلحه‌ای است که برای مقابله با دشمن باید از آن حفاظت و پاسداری شود.

مخدومی در ادامه از تأسیس مؤسسه ثبت خاطرات دفاع مقدس خبر داد و افزود: طی مدت چهار سال کار تیمی این مؤسسه، 16 کتاب خاطرات دفاع مقدس تهیه و چاپ شده است و هنوز بار زیادی بر زمین مانده است که باید برداشته شود.

وی با اشاره به شهادت بیش از یکصد نفر از دانش‌آموزان دبیرستان امام خمینی‌(ره) کاشان در دوران دفاع مقدس افزود: دبیرستانی با این تعداد شهید در کشور نادر است و این دبیرستان باید به عنوان موزه شهدای دفاع مقدس به ثبت برسد.

مخدومی در ادامه، از فعالیت گروهی نگارش خاطرات سرداران دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این فعالیت جدید و تجربه نو خاطرات 20 نفر از سرداران دفاع مقدس ثبت و بر هر یک از آنان یک کتاب در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد: در پایان گلچینی از خاطرات این سرداران در 500 صفحه به عنوان کتاب جامع و کامل به چاپ رسید که این تجربه جدید نتایج خوبی را نیز به دنبال داشته است.

انتهای پیام/2406/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول