اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند ما را برای سال‌های سال بیمه کند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند ما را برای سال‌های سال بیمه کند.

ارزش‌های دفاع مقدس می‌تواند ما را برای سال‌های سال بیمه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امیر سرتیپ محمد حسن نامی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی که در اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمودند دفاع مقدس تکرار واقعه عاشورا بود.

وی افزود: اگر خود واقعه عاشورا اینقدر مهم بود پیام رسانی آن که توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) انجام شد نیز به همان اندازه مهم است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: حضرت آقا می فرمایند اگر واقعه عاشورا که یک نصف روز بود توانست تاکنون 1387 سال تاریخ شیعه را تغذیه کند پس دفاع مقدس که هشت سال است باید 800 سال تاریخ ما را تغذیه کند.

نامی با بیان اینکه جنگی را به کشور ایران تحمیل کردند که برای جمهوری اسلامی برکات زیادی داشت، ابراز داشت: اگر امروز در علوم نانو، مولکولی، فضایی و... شاهد پیشرفت قابل توجهی هستیم نطفه این پیشرفت در دفاع مقدس بسته شده است.

وی افزود: از برکات دفاع مقدس این است که امروز در دفاع الکترونیکی پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین را به زمین می‌نشانیم و توانستیم از دفاع مقدس نیروی قدرتمند به نام بسیج در جهان شکل دهیم.

وی با بیان اینکه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس باید از همه آحاد مردم استفاده کنیم، اضافه کرد: بار سنگین جنگ به دوش مردم بود به طوری که هر جایی از مردم استفاده کردیم در آن صحنه ما موفق بودیم.

نامی ادامه داد: امروز اگر صحبت از سازمان حفظ آثار و نشر دفاع مقدس است باید در این راستا از همه امکانات کشور برای انتقال این ارزش‌های استفاده کنیم و این ارزش‌ها است که می‌تواند ما را برای سال‌های سال بیمه کند.

وی خاطرنشان کرد: براساس تایید حضرت آقا سازمان حفظ آثار و نشر دفاع مقدس توسعه یافته به طوری که سازمان سینمایی و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس فعال شده و پژوهشگاه سازمان بنیاد نیز کارهای خوبی ارائه کرده است.

نامی با اشاره به کارهای پژوهشگاه بنیاد، تصریح کرد: امسال 3 هزار پژوهشگر در سراسر دانشگاه‌ها شناسایی شدند و یک‌هزار و 600 استاد امسال برای ارائه آموزش واحد دفاع مقدس در دانشگاه‌ها در 4 هزار و 500 کلاس در مقطع کارشناسی مشغول هستند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در دانشگاه‌های پزشکی و پیراپزشکی نیز 87 استاد شناسایی شده و امسال آموزش دفاع مقدس را در این دانشگاه‌ها آغاز می‌کنند.

نامی با بیان اینکه امسال یک بحث جدیدی در زمینه پزشکی در دفاع مقدس مطرح است، عنوان کرد: در دنیا انتقال مجروح از خط مقدم به بیمارستان صحرایی دو ساعت و نیم است که در دفاع مقدس این رقم به یک ساعت رسید یعنی در هیچ یک از جنگ‌ها نشان داده نمی‌شود که زیر گلوله‌ توپخانه بیمارستان‌های صحرایی فعالیت کنند.

وی اذعان داشت: باید این موضوعات حتی فنونی که در دفاع مقدس استفاده شد به نسل جدید منتقل شود و در آینده سعی می‌شود فنون پیچیده‌ای که در دفاع مقدس استفاده شد و در هیچ یک از دانشکده‌ها تدریس نشده بیشتر برای انتقال به نسل جوان به ویژه رزمندگان استفاده شود.

نامی با اشاره به آزادسازی خرمشهر، اعلام کرد: نیروهای ایران در خرمشهر 2 هزار و 400 نفر بودند ولی وقتی خرمشهر را فتح کردند 19 هزار و 600 نفر اسیر گرفتند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: سه مولفه مهم، نخست انقلاب اسلامی دوم ولایت و سوم دفاع مقدس است که باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

نامی ابراز داشت: اگر مطالبی از شهیدان نوشته می‌شود برای بزرگ شدن آنان نیست زیرا آنان بزرگ هستند و این ما هستیم که بزرگ می‌شویم و با انتقال فرهنگ جهاد و شهادت خود و نسل جدید را بزرگ می‌کنیم.

انتهای پیام/61005/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول