اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس مطرح کرد

توجه به نقش روحانیت در دایرة المعارف دفاع مقدس

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به دایرة‌المعارفی که در مورد دفاع مقدس در دست تدوین است گفت: امیدوارم در این دایرة المعارف بتوانیم نقش روحانیت را به خوبی مشخص کنیم.

توجه به نقش روحانیت در دایرة المعارف دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هادی مرادپیری که ظهر امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه بین حوزه علمیه و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که روحانیون بییشترین شهید را در بین اصناف مختلف در جبهه‌های جنگ داشته‌اند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دفاع مقدس بیان کرد: در عملیات کربلای 5، 11 طلبه در قرارگاه ما حضور داشتند و تا روز مجروح شدنم هشت نفر از آنها شهید شدند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ضمن تشکر از مدیریت حوزه علمیه در پیگیری موضوع تفاهم‌نامه گفت: امیدوارم که با امضاء این تفاهم‌نامه فضا برای معرفی نقش روحانیت در دفاع مقدس مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه ما فرماندهان بزرگی مانند شهید ربانی‌پور از روحانیون داشته‌ایم بیان کرد: در راستای معرفی شهدای روحانی و گرامی داشت یاد آن‌ها حوزه و پژوهشگاه باید با هم همکاری کنند.

مرادپیری با اشاره به دایرة المعارفی که در مورد دفاع مقدس در دست تدوین است گفت: امیدوارم با این تفاهم‌نامه باب جدیدی بین حوزه و پژوهشگاه باز شود و از ظرفیت خوبی که در حوزه وجود دارد در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس به درستی استفاده شود و در این دایرة‌المعارف بتوانیم نقش روحانیت را به خوبی مشخص کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مفاد این تفاهم‌نامه به خوبی پیگیری شود گفت: از سوی پژوهشگاه احمد حسینی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دکتر محمد بهداروند نماینده گروه پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و علی شریفی نماینده پژوهشگاه برای پیگیری مفاد تفاهم‌نامه معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/2258/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول