اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته جهانی غذا

نمایشگاه تغذیه سالم در اردبیل گشایش یافت

همزمان با هفته جهانی غذا نمایشگاه تغذیه سالم در اردبیل با شرکت بانوان و آشپزهای ماهر برگزار شد.

نمایشگاه تغذیه سالم در اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نمایشگاه که عصر امروز با محور غذاهای سنتی و تغذیه سالم برپا شده است بانوان کدبانو سعی کردند غذاهای سنتی نظیر آش، نان محلی و شیرینی را تدارک ببینند تا علاقمندان بتوانند با فواید و ثمرات آن آشنا شوند.

این نمایشگاه که به همت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و به مناسبت هفته جهانی غذا با عنوان نمایشگاه تغذیه سالم با شرکت صنایع غذایی تولیدکننده محصولات سالم و واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شامل معاونت غذا، دارو و بهداشت محیط و همکاری مرکز بهداشت شهرستان اردبیل برگزار شده به مدت سه روز در مصلای اردبیل دایر است.

در این نمایشگاه علاوه بر معرفی محصولات، غرفه‌های مشاوره تغذیه، بررسی وضعیت سلامت و همچنین مراسم سفره سالم که با شرکت رابطان بهداشتی برپا می‌شود، برنامه‌های متنوع دیگر تدارک دیده شده است.

بانوان هنرمند و خوش ذوق اردبیلی با تهیه کوفته‌های اردبیلی، ‌رشته پلو، آش‌های متنوع به ویژه آش دوغ و دیگر غذاهایی که دارای ارزش غذایی است مردم را به اهمیت خوردن غذاهای سنتی ترغیب و تشویق می‌کنند تا سلامت افراد تضمین شود.

داوران این جشنواره نیز معیارهای خاصی را برای خود در حوزه انتخاب بهترین غذاهای محلی پیش‌بینی کرده‌اند که به نظر می‌رسد در این باب حرکت‌های واقعی صورت بگیرد.

 دانشکده پزشکی پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین همایش تجلیل از خیرین سلامت در شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این همایش از اخذ مجوز تأسیس و راه‌اندازی دانشکده پزشکی در اردبیل خبر داد.

فرهاد پورفرضی در این همایش افزود: در حال حاضر 10 بیمارستان، بیش از 102 مرکز بهداشت شهری و 507 خانه بهداشت به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

وی از اختصاص سه میلیارد و 400 میلیون تومان برای تجهیز بیمارستان پارس‌آباد و سوانح و سوختگی اردبیل خبر داد و تصریح کرد: با اهدای پنج هکتار زمین توسط خیرین اولین بیمارستان خیریه در استان با صرف 15 میلیارد تومان احداث می‌شود.

انتهای پیام/62006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول