اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گوشه‏‌ای از خاطرات شهدای مهدیشهر

سیدابراهیم؛ اقامت چند روزه بالای درخت و تغذیه از برگ درخت

مسئول جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدای مهدیشهر گفت: سردار شهید سیدابراهیم کسائیان برای اینکه اطلاعاتش لو نرود، اقامت چند روزه بالای درخت و تغذیه از برگ درخت را تحمل کرد و در نهایت زمینه‏‌ساز عملیات بزرگی علیه دشمن شد.

سیدابراهیم؛ اقامت چند روزه بالای درخت و تغذیه از برگ درخت

علی سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان بیان کرد: باید مرام و مسلک شهدا درس و الگو‌های عملی زندگی مادی امروز قرار گیرند.

وی با ذکر خاطره‌ای از سردار شهید سیدابراهیم کسائیان که از اطرافیان این شهید بزرگ‎وار نقل شده بود، افزود: شهید کسائیان، فرمانده محور عملیاتی لشکر 10 سیدالشهدا (ع) بود.

مسئول جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدای مهدیشهر ادامه داد: عملیات بزرگی در پیش‎رو بود و سید‌ابراهیم برای شناسایی شبانه تک و تنها به منطقه‌ای از خاک عراق وارد شد؛ کار شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات لازم طولانی شد و تا صبح طول کشید.

سعیدی ادامه داد: این شهید قبل از اینکه بتواند منطقه را ترک کند، متوجه می‌شود که نیروهای دشمن به آن سمت می‌آیند و برای اینکه خود را از دید آن‎ها پنهان کند، بالای درختی می‌رود و منتظر می‌ماند تا دشمن منطقه را ترک کند.

وی گفت: سیدابراهیم تا شب صبر می‌کند؛ غافل از اینکه نیروهای بعثی آن منطقه را برای مقر خود انتخاب کرده بودند و آمده بودند تا آنجا مستقر شوند.

مسئول جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدای مهدیشهر افزود: حضور دشمن در پای درخت امکان پایین آمدن ابراهیم از بالای درخت را از او می‌گیرد و با توجه به اطلاعات مهمی که در اختیار داشت، مجبور می‌شود تا چندین شبانه‏‌روز بالای درخت بماند و برای ادامه حیات از برگ درختان تغذیه می‌کرد.

سعیدی ادامه داد: بعد از چند شبانه‌‏روز با توسل به ائمه معصومین (ع) یک شب از غفلت دشمن استفاده می‌کند و از درخت پایین آمده و خود را به نیروهای خودی می‌رساند و با ارائه اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده بود، رزمندگان اسلام توانستند عملیات بزرگی را رقم بزنند.

وی گفت: به نقل دوستان شهید و خاطرات موجود او، سیدابراهیم کسائیان انسان عجیبی بود؛ توانایی‌ها و شجاعت و ایمانش باعث شد که معاونت طرح و عملیات لشکر 10 سیدالشهدا (ع) را به او واگذار کنند.

مسئول جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدای مهدیشهر گفت: فرماندهان عالی جنگ به یاد دارند که شهید همت چقدر از مجروحیت او غمگین شد و با چه سرعتی خود را به سیدابراهیم رساند تا او را به پشت خط انتقال دهد.

سعیدی خاطرنشان کرد: سیدابراهیم همان مردی بود که در کردستان برای سر او جایزه تعیین کردند و از انواع کمین‌های دشمن به سلامت گذشته بود.

وی گفت: فضائل اخلاقی، قدرت مدیریت، توان نظامی و ... او باعث شده بود که امام خامنه‌ای در سخنرانی خود در لشکر 10 سیدالشهدا (ع) از شهید کسائیان به عنوان فرمانده‌ای بزرگ یاد کند.

مسئول جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدای مهدیشهر گفت: شهدا با جان‎فشانی‌ها، شجاعت و ایمانشان اسلام را بیمه کرده‌اند و باید الگوهای عملی زندگی مادی قرار گیرند.

گفتنی است؛ شهید سیدابراهیم کسائیان متولد مهدیشهر و سرانجام در سن 26 سالگی و در عملیات کربلای پنج در تاریخ 19 دی ماه سال 65 در شلمچه آسمانی شد و در سوادکوه مازندران به خاک سپرده شد.

کتاب «اشک سید» مجموعه زندگی‎نامه و خاطرات این سردار شهید است.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول