اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای آشنایی بیشتر مردم صورت گرفت

برگزاری نمایشگاه دهکده تغذیه در اردبیل

با هدف آگاهی ‌بخشی به عموم مردم در مورد حفظ سلامتی با تغذیه مناسب نمایشگاهی با عنوان دهکده تغذیه و سلامت در اردبیل گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه دهکده تغذیه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این نمایشگاه که عصر امروز گشایش یافت شعار «تغذیه سالم کلید تندرستی» از سوی مسئولان مطرح شده تا با تأمل و تعقل بیشتر مردم به تغذیه سالم خود بیندیشند.

این نمایشگاه که در محوطه بیمارستان فاطمی اردبیل و به مناسبت روز جهانی تغذیه گشایش یافت شامل بخش‌های مختلف است تا مردم بیشتر و بهتر با مؤلفه سلامتی و رعایت رژیم غذایی مناسب آشنا شوند.

در این نمایشگاه ایستگاه‌های متعدد سلامت، ارزیابی وضعیت تغذیه، ایستگاه پیام، مشاوره، کتاب‌ها، پمفلت‌ها و ایستگاه پذیرایی برپا شده تا عموم مردم بتوانند با حضور در این ایستگاه‌ها خدمات رایگان دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با ابراز خرسندی از راه‌اندازی این نمایشگاه ارزشمند گفت: امیدواریم راه‌اندازی این نمایشگاه زمینه‌ای را برای عموم مردم فراهم آورد تا بتوان بهتر و بیشتر از گذشته ابعاد تغذیه مناسب و سالم را گوشزد کرده و به اطلاع مردم رساند.

فرهاد پورفرضی افزود: امروز تغذیه در دنیا به عنوان یک علم مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که بسیاری از علل و عوامل زیربنایی در تندرستی بشر توجه به تغذیه مناسب، دوری از هرگونه آلودگی‌ها و برخی رفتارهای تنش‌زا در این زمینه است.

وی تصریح کرد: اگر افراد جامعه به تغذیه مناسب خود توجه کنند و در کنار آن از مصرف مواد دخانی پرهیز کرده و ورزش روزانه را در دستور کار قرار دهند سلامتی آنها تضمین شده و طول عمرشان افزایش می‌یابد.

پورفرضی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که همه مردم خود در این ارتباط آگاهی‌ها و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند و با روی آوردن به تغذیه مناسب و طبیعی سعی کنند از هرگونه رفتارهای نامناسب در این حوزه پرهیز داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به نامگذاری یک روز از سال به نام روز جهانی تغذیه در سطح جهانی و بین‌المللی بیان کرد: این حرکت خود می‌تواند بستر و زمینه تحولی خوب و مؤثر را فراهم آورد.

انتهای پیام/62003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول