اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوره آموزشی تغذیه کودکان مطرح شد

توجه به اولویت تغذیه با شیر مادر در مهدهای کودک دماوند

در دوره آموزشی تغذیه کودکان مطرح شد که باید توجه به اولویت تغذیه با شیر مادر در مهدهای کودک دماوند مدنظر قرار گیرد.

توجه به اولویت تغذیه با شیر مادر در مهدهای کودک دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند پیش از ظهر امروز به مناسبت روز جهانی تغذیه و نیز در پی پایان یافتن هفته ملی کودک، کلاس آموزشی تغذیه سالم برای کودکان، ویژه مربیان و مدیران مهدهای کودک را در این شهرستان برگزار کرد.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در این همایش در خصوص تغذیه صحیح کودکان اظهار داشت: مهدهایی که کودکان شیرخوار را پذیرش می‏‌کنند، باید به اولویت تغذیه با شیر مادر توجه ویژه داشته باشند.

مریم بهشتی‏‌زاده افزود: برای این کار چنانچه محل کار مادر در نزدیکی مهد است، باید طی ساعات معین، به مهد مراجعه کرده و به فرزند خود شیر دهد و در غیر این صورت، شیر دوشیده خود را در ظروف تمیز دردار تحویل مهد دهد.

وی با اشاره به اینکه تغذیه کودک تا قبل از شش ماهگی تنها از طریق شیر مادر صورت می‏‌گیرد، اضافه کرد: پس از شش ماهگی تغذیه با اولویت شیر مادر باید انجام شود و در کنار شیر مادر، تغذیه با فرنی آرد برنج و حریره بادام توصیه می‏‌شود.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند همچنین در خصوص تغذیه کودکان دو تا شش سال در مهدها اظهار کرد: کودکان در مهدها باید صبحانه کامل و در هر روز متنوع میل کنند و میان وعده‌‏های سالم نیز نباید فراموش شود.

بهشتی‏‌زاده میان وعده‏‌های سالم را میوه، شیر، بیسکویت‏‌های سالم و خشکبار خواند و تصریح کرد: مواد غذایی بسیار شیرین یا شور مثل شکلات‏‌های کاکائویی و چیپس و پفک جزو میان وعده‏‌های ناسالم بوده و به هیچ وجه نباید در مهدها استفاده شود.

وی در خصوص ناهار کودکان در مهدها نیز گفت: غذاهای سالم مثل عدس‌پلو، لوبیا‌پلو، برنج و خورش، ماکارونی و کتلت البته با در نظر گرفتن چربی و نمک کم باید در منوی ناهار مهدها لحاظ شود.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند همچنین به قرار دادن ماست، سالاد و سبزی خوردن در کنار وعده ناهار کودکان تأکید کرد و افزود: کودکان باید از این سن، عادت غذایی صحیح را بیاموزند.

بهشتی‏‌زاده با تأکید بر عدم استفاده از نوشابه و سس مایونز و کچاپ تصریح کرد: به جای نوشابه، آب و دوغ و به جای سس مایونز از ماست و روغن زیتون استفاده شود.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول