اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد قزوین:

تدوین استانداردها به چرخه اقتصاد سرعت می‌بخشد

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: با تدوین استانداردها و رعایت آن چرخه اقتصاد سرعت می‌گیرد و خدمات بهتری به مردم ارائه می‌شود.

تدوین استانداردها به چرخه اقتصاد سرعت می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید محمودرضا طاهری عصر امروز در مراسم تجلیل از 25 تولیدکننده نمونه استاندارد استان قزوین که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای تولید محصولات با کیفیت رعایت استانداردهای بین‌المللی است.

وی افزود: تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان قزوین نیز با در نظر گرفتن این اصل محصولات باکیفیت‌تری را در این استان تولید خواهند کرد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین با اشاره به گواهینامه‌هایی که یک سال گذشته از سوی اداره‌کل استاندارد این استان صادر شده است، بیان کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون‌یک هزار و 500 فقره گواهینامه کاربرد علامت اجباری استاندارد در استان قزوین صادر شده که نشان‌دهنده پویایی تولید و توجه به استاندارد در این استان است.

طاهری تصریح کرد: علاوه بر آن در این مدت هفت هزار بازرسی از اصناف استان قزوین از سوی اداره‌کل استاندارد این استان انجام شده است.

این مسئول عنوان کرد: کنترل بازار، شناسایی کالاهای غیراستاندارد و جلوگیری از عرضه و فروش آن‌ها به مردم از جمله مهم‌ترین اهداف این بازرسی‌ها بوده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این اداره‌کل اظهار کرد: کالیبراسیون وسایل سنجش از جمله تمام ترازوها در واحدهای صنفی و جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و نمونه‌برداری از طلافروشی‌ها با هدف محک سنجش عیار فلزات گرانبها از دیگر اقدامات این اداره‌کل به شمار می‌رود.

طاهری با بیان اینکه برای انتخاب واحدهای نمونه در استان از شاخص‌های ویژه‌ای استفاده شده است، گفت: اداره‌کل استاندارد استان در انتخاب واحدهای نمونه حدود 10 فاکتور را مدنظر قرار داده و تمام واحدهای صنعتی با در نظر گرفتن این فاکتورها سنجش شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی، نداشتن مشکل در تولید، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی، آموزش نیروهای واحد، دریافت تندیس‌‌های جهانی، تولید محصولات کیفی و مرغوب، میزان تولید و تعداد نیروهای متخصص از فاکتورهای انتخاب واحدهای نمونه بوده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین خاطرنشان کرد: از 22 واحد نمونه این استان در سال جاری، سه واحد به عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب شده‌اند.

طاهری یادآور شد: با توجه به همکاری خوب بخش خصوصی با اداره کل استاندارد، این اداره‌کل دستورالعمل برون‌سپاری خدمات استاندارد به بخش خصوصی را در برنامه دارد.

انتهای پیام/77010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول