اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

رعایت اصول استاندارد سبب توسعه محصولات در بازارهای خارجی می‌شود

استاندار قزوین گفت: رعایت اصول استانداردهای ملی و بین‌المللی مسیر رشد و توسعه عرضه محصولات مرغوب در بازارهای داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

رعایت اصول استاندارد سبب توسعه محصولات در بازارهای خارجی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم عصر امروز در مراسم تجلیل از 25 تولیدکننده نمونه استاندارد استان قزوین که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: توجه به استانداردهای ملی و بین‌المللی در تولید از یک سو موجب کاهش هزینه‌های تولید و انرژی در واحدهای صنعتی می‌شود و از سوی دیگر دسترسی مصرف‌کننده به محصولات با کیفیت را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت استان در رعایت اصول استاندارد افزود: استان قزوین در رعایت اصول استاندارد نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

استاندار قزوین اضافه کرد: با وجود این پیشرفت و تحولات قابل توجهی که در این بخش صورت گرفته اما فرهنگ‌سازی در مورد استاندارد باید به عنوان یک اصل  مهم مورد توجه قرار گیرد.

عجم با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 600 واحد صنعتی در استان دارای واحد کنترل کیفیت هستند، بیان کرد: این آمار نشان می‌دهد که واحدهای صنعتی استان قزوین در رعایت اصول استانداردهای ملی و بین‌المللی  عزم خود را جزم کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: استاندارد یک زبان مفاهمه مشترک بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود که می‌تواند در تقویت ارتباط افراد تأثیر زیادی داشته باشد.

به گفته استاندار قزوین امروز استاندارد در همه بخش‌های زندگی انسان‌ها نفوذ کرده و به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شده است.

عجم با اشاره به مزایای رعایت استاندارد در تولید عنوان کرد: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش سطح بهره‌وری، رقابت در عرصه جهانی، کاهش خدمات پس از فروش و کمک به تحقق صرفه‌جویی از مزایای رعایت استاندارد به شمار می‌رود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رعایت استاندارد پیش از آن که برای مصرف‌کننده مفید باشد برای تولیدکننده سودآور است زیرا می‌تواند هزینه‌های تولید را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و زمینه حضور کالا را در بازارهای جهانی هم فراهم کند.

استاندار قزوین ضمن تأکید بر اینکه توجه به استانداردهای جهانی باید در قزوین جدی گرفته شود، گفت: در استان تلاش می‌کنیم با توسعه استاندارد در همه عرصه‌ها زمینه دستیابی به محصول سالم و مرغوب در بخش‌های صنعتی و کشاورزی فراهم شود.

عجم اضافه کرد: در این راستا با تلاش مجموعه همکاران اداره استاندارد و مدیریت این مجموعه تاکنون پیشرفت‌های خوبی به دست آمده است.

این مسئول با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی در خصوص استاندارد یادآور شد: رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما نقش مهمی در فرهنگ‌سازی در زمینه استاندارد دارند و با فعالیت‌های خود می‌توانند اصول استاندارد ملی و بین‌المللی را به مردم بشناسانند.

انتهای پیام/77010/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول