اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

لاهیجان نیازمند احداث کتابخانه عمومی استاندارد است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان کمبود فضای مطالعه در لاهیجان را مهم‌ترین مشکل دانست و بر ضرورت احداث کتابخانه عمومی استاندارد در این شهرستان تأکید کرد.

لاهیجان نیازمند احداث کتابخانه عمومی استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، اسماعیل جانعلی‌پور ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با میزبانی اداره کتابخانه‌های عمومی لاهیجان، برگزاری جلسات شورای اداری را مهم‌ترین مرجع تصمیم‌گیری‌های کلان در سیاست‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این جلسات منجر به شناسایی ظرفیت‌های شهرستان می‌شود، افزود: میزبانی لاهیجان در برگزاری جلسه مذکور فرصت مغتنمی برای شناسایی ظرفیت‌های فراوان فرهنگی این شهرستان است.

این مسئول، ادامه داد: سرزمین دیلمان با افتخار به وجود علمایی مانند کوشیار و نیز مهیار دیلمی، معلم و دانشمندانی نظیر ابوعلی سینا به خود می‌بالد و این وظیفه ماست تا با معرفی مشاهیر علم و ادب کشور رسالت عظیم خود را در قبال نسل‌های فردا انجام دهیم.

وی، لاهیجان را دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه در استان و کشور خواند و خاطرنشان کرد: وجود امکانات طبیعی گردشگری، اماکن مذهبی و نیز وجود شخصیت‌های برجسته جهان اسلام در لاهیجان، رسیدن به این هدف را بسیار دست‌یافتنی کرده است.

جانعلی‌پور با بیان اینکه در توسعه فرهنگی هر جامعه وجود کتابخانه‌های استاندارد جزو اصلی‌ترین ابزارها در رسیدن به این هدف مهم است، متذکر شد: لاهیجان در این حوزه با کمبود فضای مطالعه مواجه است و این عامل مشکلات فراوانی برای جامعه کتابخوان این شهرستان به دنبال دارد.

وی، وجود مراکز آموزش عالی در لاهیجان به عنوان مراکز اشاعه علم و هنر را وابسته به کتابخانه‌های غنی از منابع دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان، تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف لاهیجان جزو اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی هستند و همواره از منابع این کتابخانه‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

وی کمبود فضای مطالعه در لاهیجان را مهم‌ترین مشکل در حوزه کتابخانه‌ها دانست و بر ضرورت احداث کتابخانه عمومی استاندارد در این شهرستان تأکید کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لاهیجان نیز در نشست مذکور گزارشی از فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ارائه داد.

مرتضی اکبری، گسترش فضای مطالعه و برنامه‌ریزی برای افزایش اعضای کتابخانه‌های عمومی لاهیجان را از مهم‌ترین برنامه‌های خود در آینده عنوان کرد.

وی، راه‌اندازی بخش مستقل کودک در کتابخانه‌های لاهیجان، تعامل سازنده با خیران کتابخانه‌ساز و حامی کتابخانه‌ها و نیز تشکیل کانون‌های ادبی و ... را از اقدام‌های مهم در سال جاری برشمرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی لاهیجان نیز در نشست مذکور با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در لاهیجان گفت: لاهیجان در طول تاریخ همواره خاستگاه علم و فرهنگ و هنر و مورد توجه علما، دانشمندان و مشاهیر دوران بوده است.

محمد علیزاده، با اشاره به وجود علمای برجسته در لاهیجان، ویژگی‌های منحصر به‌فرد گردشگری طبیعی را از عوامل مهم توجه به این شهرستان ذکر کرد و لاهیجان را قطب گردشگری جهان اسلام نامید.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول