اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

اداره استاندارد برای کیفی‌سازی محصولات کشاورزی تلاش کند

استاندار اصفهان بر لزوم کیفی‌سازی مصالح ساختمانی و تولیدات کشاورزی در استان اصفهان تاکید کرد.

اداره استاندارد برای کیفی‌سازی محصولات کشاورزی تلاش کند

رسول زرگرپور در حاشیه مراسم بزرگداشت فعالان عرصه استاندارد استان و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به رغم آنکه استاندارد در استان اصفهان رتبه بالایی دارد، اما به نظر می‌رسد در زمینه مصالح ساختمانی و ساخت و سازها، استاندارد کاری و تولید محصولات کشاورزی کمی عقب‌تر از حد معمول باشیم.

وی اظهار کرد: بر اساس عرف اکنون هر 25 سال یکبار ساخت و ساز در اصفهان نو می‌شود و اگر استانداردسازی صحیح رعایت شود، باید هر 25 سال یک بار خانه‌ها و بناهای استان به طور کلی با استانداردهای روز همخوان شود، اما هنوز می‌بینیم با یک زلزله 4 ریشتری به بخش زیادی از ساختمان‌ها آسیب جدی می‌بیند.

استاندار اصفهان ضمن تاکید بر اینکه هر کسی که یک متر به کمرش می‌بندد نمی‌تواند استادکار خوبی باشد، تصریح کرد: مصالح ساختمانی، شیوه کار و نیروی انسانی در زمینه ساخت و سازها باید استاندارد باشند و اداره کل استاندارد استان نیز باید این بخش را تقویت کند.

*کالاهای کشاورزی با سلامت مردم سر و کار دارند

وی همچنین با مهم خواند رعایت استانداردها در تولیدات کشاورزی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از سلامت جامعه به این موضوع باز می‌گردد و استاندارد کالاهای کشاورزی از حساسیت بالایی برخوردار است.

زرگرپور بیان کرد: به تازگی در زمینه تولیدات ارگانیک اقداماتی صورت گرفته است، اما تنها به صورت نمونه که هنوز به یک جریان کلی تبدیل نشده است.

وی گفت: مردم باید با حضور پر رنگ استاندارد در تولیدات کشاورزی به این محصولات اطمینان کنند و این محصولات نیز باید از حداقل استانداردها برخوردار باشد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: به رغم تمام انتقاداتی که طی دو هفته گذشته به موضوع جایگاه اصفهان و عدم رشد متوازن آن با شان و منزلت این استان شده، در مقوله استاندارد اتفاقات خوبی افتاده و استاندارد استان اصفهان در کشور حرف اول را می‌زند.

وی تصریح کرد: البته از استانی مانند استان اصفهان که دارای 8 هزار و 500 واحد صنعتی بوده و 15 درصد از تولیدات صنعتی کشور را ایجاد می‌کند و بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور است، چیزی هم غیر از این انتظار نمی‌رود.

زرگرپور ادامه داد: استاندارد در کشور نیز طی چند سال گذشته توانسته جایگاه خوبی به دست آورد و همین که از زیر نظر یک وزارت‌خانه خارج و به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر ریاست جمهوری به فعالیت خود ادامه داد، نشان از توجه بیش از حد مسئولان به این مقوله دارد.

به گزارش فارس، تا پیش از آغاز برنامه چهارم توسعه قرار بود تنها یک هزار کالا در ایران استاندارد اجباری شوند که در برنامه چهارم توسعه این رقم به 5 هزار و 500 کالا ارتقا یافته و قرار است 5 هزار و 500 کالا به اجبار استاندارد شوند.

*سد زاینده‌رود ترک بر می‌دارد، نمی‌شکند

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در اصفهان مبنی بر جزئیات احتمال شکستن سد زاینده رود در برابر کمبود آب گفت: خبری مبنی بر شکسته شدن سد زاینده رود در اثر کم شدن آب پشت سد در این خبرگزاری مطرح شده که اینچنین نبوده و احتمال شکسته شدن سد در اثر کم شدن حجم آب پشت سد وجود ندارد، بلکه سبب ایجاد ترک‌های قابل ترمیم در بدنه سد می‌گردد که هنوز هم این اتفاق نیفتاده و مسئولان این موضوع را به طور دقیق رصد می‌کنند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: اکنون با بروز خشکسالی سه تهدید در این زمینه وجود دارد که یکی کمیت آب است که تقریباً همه در جریان جزئیات آن قرار دارند، دیگری موضوع کیفیت آب است که با انجام آزمایش‌های متعدد این نگرانی نیز تا حدودی رفع شده و تهدید سوم نیز آسیب دیدن تجهیزات سد در اثر کاهش حجم آب و خشکی آب و هوا است که امیدواریم آن هم به خوبی مدیریت شود.

انتهای پیام/2301/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول