اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌های گذشته

اعتبارات سازمان ملی استاندارد بیش از 10 تا 15 برابر افزایش یافته است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: اعتبارات سازمان ملی استاندارد در سال‌های اخیر به بیش از 10 تا 15 برابر افزایش یافته است.

اعتبارات سازمان ملی استاندارد بیش از 10 تا 15 برابر افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالرضا برزگری عصر امروز در مراسم تجلیل از 25 تولیدکننده نمونه استاندارد استان قزوین که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمانی که نتوانستند از طریق جنگ نظامی به اهداف شوم خود دست یابند، از راه اقتصادی وارد شدند.

وی افزود: در این شرایط نیز با هوشیاری، بصیرت و مقاومتی که صنعتگران و تولیدکنندگان کشور در پیش گرفتند، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با شکست روبرو شدند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد به جایگاه خود در جامعه دست یافته است، بیان کرد: امروز استاندارد در میان تولیدکنندگان، صنعتگران، مصرف‌کنندگان و مسئولان جایگاه خود را پیدا کرده و خرید کالای مرغوب و استاندارد در سبد خانوارها به یک مطالبه تبدیل شده است.

برزگری با بیان اینکه این حق طبیعی مردم است که استاندارد در همه بخش‌ها از جمله صنایع غذایی، بهداشتی، خودرو و مسکن را از مسئولان و تولیدکنندگان مطالبه کنند، تصریح کرد: تأمین غذای سالم و کالای مرغوب برای ایجاد آرامش و سلامت مردم وظیفه همه مسئولان است و در این زمینه نباید کوتاهی صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به اهداف سازمان ملی استاندارد بیان کرد: بازنگری در استانداردهای موجود و انطباق 80 تا 90 درصدی آنها با استانداردهای بین‌المللی و جهانی برای ورود و رقابت تولیدات کشور در بازار جهانی از اهداف و جهت‌گیری‌های سازمان ملی استاندارد است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تأکید بر اینکه استاندارد باید در همه شئون زندگی مردم کشور ریشه بدواند، اظهار کرد: در این راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدی گرفتن استاندارد به‌زودی با تشکیل جلسه‌ای موضوع استاندارد کردن بسته‌های فرهنگی را اجرایی می‌کند.

برزگری اضافه کرد: با وجود مشکلات متعدد از قبیل تحریم‌ها و قاچاق کالا این سازمان نهایت تلاش خود را برای ارتقای کیفیت و استاندارد تولیدات کشور انجام می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر برای تسریع در رسیدن به اهدافی که در سازمان مدنظر قرار گرفته است، این سازمان انتقادات و مطالبات مردمی در این حوزه را به دست مقامات عالی کشور می‌رساند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به افزایش چند برابری بودجه سازمان ملی استاندارد در سال‌های اخیر گفت: اعتبارات سازمان ملی استاندارد در سال‌های اخیر به بیش از 10 تا 15 برابر افزایش یافته است که این امر نشان‌دهنده توجه ویژه به استاندارد و مطالبات جامعه در این حوزه است.

برزگری با اشاره به اینکه دنیا با چالش‌های بزرگی در حوزه‌هایی چون آب و انرژی و مسایلی چون محیط‌ زیست، حمل و نقل عمومی، دفن زباله‌ها و پسماندها روبرو است، گفت: باید مصرف خود را نیز استاندارد کرده و به اصلاح الگوی مصرف که موجب بهره‌وری و صرفه‌جویی می‌شود، بیشتر توجه کنیم.

این مسئول یادآور شد: در شرایط کمبود منابع آبی دیگر آبیاری غرقابی هیچ توجیهی ندارد و باید این روش اصلاح شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استانداردسازی حمل و نقل و کاهش تلفات جاده‌ای در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد، اظهار کرد: تعداد تلفات جاده‌ای از 28 هزار نفر در سال 87 به 9 هزار نفر کاهش یافته اما حتی یک کشته در جاده‌ها نیز نگران‌کننده و تأسف‌آور است.

برزگری افزود: این در حالی است که در این سال‌ها تولید خودرو در کشور 2.5 برابر شده اما با همکاری نیروی انتظامی این مهم محقق شده است.

وی اضافه کرد: باید به سمت استانداردهای بین‌المللی حرکت کرده و با استانداردسازی جاده‌ها و خودروها، آموزش مردم و فرهنگ‌سازی، فضایی ایمن و سلامت را در بخش حمل و نقل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه استانداردهای بین‌المللی به دنبال تغییر است و ما هم باید در این مسیر تغییر وارد شویم، یادآور شد: در این راستا سازمان ملی استاندارد وارد اتوبان تغییر شده و از لاین کندرو به مسیر وسط آمده اما هنوز در مسیر سرعت قرار نگرفته است اما با همکاری یکدیگر می‌توانیم استانداردسازی را همگانی کنیم.

برزگری در پایان خاطرنشان کرد: استانداردسازی در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی نقش مهمی ایفا می‌کند اما برای حضور در بازارهای جهانی باید به استانداردسازی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول