اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان گرمی:

پیوند خانه و مدرسه نجات‌بخش نسل آینده است

امام جمعه شهرستان گرمی گفت: پیوند مستحکم خانه و مدرسه و پشتیبانی این دو مجموعه از همدیگر نجات‌بخش تربیت و تعالی نسل آینده است.

پیوند خانه و مدرسه نجات‌بخش نسل آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری عصر امروز همزمان با هفته پیوند اولیا و مربیان در دیدار با جمعی از منتخبان انجمن اولیا و مربیان گرمی اظهار داشت: اگر بتوانیم این دو نهاد را به هم نزدیک کنیم و آموزش و پرورش بتواند از ظرفیت خانه و اولیا بهترین بهره‌برداری را بکند ما در تربیت دینی و اعتقادی نسل آینده بهتر و شایسته‌تر می‌توانیم عمل کنیم.

وی ناهمگونی این دو مجموعه را زمینه‌ساز طغیان و تباهی نسل نوجوان و جوان توصیف کرد و افزود: اگر تربیت و آموزش‌های ارائه شده این دو نهاد به نسل آینده به شکل متفاوت و متمایز از همدیگر باشد قطعاً نوجوانان و جوانان ما دچار سردرگمی و پریشان احوالی می‌شوند که نتیجه آن خوشایند نیست.

صفری ضرورت مراقبت والدین دانش‌آموزان از تأثیر مخرب رسانه‌های بیگانه بر فرزندان را یادآور شد و تصریح کرد: تربیت آینده این جامعه اسلامی باید براساس آموزه‌های دینی و مکتبی باشد.

این مسئول علم همراه با عمل را مقدس و مفید توصیف کرد و ادامه داد: علمی که در خدمت اخلاق، معنویت، تربیت و تعالی نباشد، سودمند نیست.

وی با بیان اینکه مدرسه و خانواده باید تأثیرگذاری مثبتی را روی همدیگر داشته باشند، خاطر نشان کرد: اگر غفلت این دو نهاد زمینه کج‌روی و انحراف نسل آینده را فراهم آورد گناه آن بیشتر بر عهده اولیا و مربیان است.

امام جمعه شهرستان گرمی با ابراز خرسندی از نزدیکی و پیوند این دو نهاد در تربیت نسل شاداب، معنوی و مفید اضافه کرد: همه نگاه‌ها و چشم‌ها امروز به کودکان و نوجوانانی است که در دامن خانواده‌ها و مدرسه تربیت می‌شوند و این نظام را باید آنها در آینده مدیریت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر آموزش و پرورش گرمی نیز در این جلسه با تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان و بهداشت روانی گفت: وحدت و همدلی در نهاد خانه و مدرسه زمینه تحولی را در ارتقای علمی و تربیتی نسل آینده فراهم می‌آورد.

بخشعلی کامرانی بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان مدارس تنها نهاد مستقل تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر است.

انتهای پیام/62001/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول