اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش:

همگامی خانه و مدرسه مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

مدیرکل دفتر مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: همراهی و همگامی اولیا در خانه با مربیان در مدارس، بارها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است.

همگامی خانه و مدرسه مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فصل‌الله رفیع ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبستان دخترانه سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: همراهی و همگامی اولیا و مربیان به طور قطع موفقیت دانش‌آموزان را رقم خواهد زد.

وی عنوان کرد: ارتباط میان اولیا و مربیان در خانه و مدرسه، سبب پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها به‌ویژه در میان دانش‌آموزان مقاطع متوسطه می‌شود.

مدیرکل دفتر مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارتباط بین اولیا و مربیان فرصتی طلایی برای مدرسه است که همراه و همگام شدن خانه و مدرسه بارها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در قالب مشارکت اولیا در راستای اهداف آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است.

وی همچنین یادآور شد: فرصت استفاده از وجود اولیا برای هر دستگاه و ارگانی فراهم نیست و این فرصت ویژه آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر مراکز پیش‌ دبستانی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه علم و علما در استان یزد اظهار داشت: کمتر استانی را دیده‌ام که این‌گونه نسبت به بزرگان تعلیم و تربیت شهر و استان خود احترام بگذارند.

رفیع همچنین میزان مشارکت اولیا در مدارس استان یزد را نیز خوب ارزیابی کرد و خواستار تلاش آموزش و پرورش برای توسعه این ارتباطات شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: تربیت، اصلی‌ترین رسالت آموزش و پرورش و نقطه مشترک خانواده و مدرسه است و انجمن اولیا و مربیان، نقطه پیوند خانه و مدرسه است.

محمدمهدی فلاحتی با توجه به این‌که اصلی‌ترین وظیفه انجمن آموزش اولیا است، افزود: در سال گذشته 24 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان ناحیه 2 از آموزش‌های خانواده در قالب کلاس‌های آموزشی و گردهمایی و همایش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

گفتنی است، در این مراسم همچنین از 40 انجمن اولیا و مربیان برتر در استان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول