اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت تأکید کرد

پیوند اولیا و مربیان تنها مربوط به یک روز در سال نباشد

امام جمعه باشت گفت: پیوند اولیا و مربیان باید همیشگی بوده و تنها به یک روز در سال مربوط نشود.

پیوند اولیا و مربیان تنها مربوط به یک روز در سال نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز نشست اولیا و مربیان به مناسبت گرامی‌داشت هفته پیوند اولیاء و مربیان با حضور امام جمعه، نماینده فرماندار، نماینده اداره‌کل آموزش و پرورش استان، مسئولان شهرستانی و جمعی از اولیاء دانش‌آموزان در مدرسه فرزانگان شهرستان باشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در این نشست اظهار کرد: پیوند اولیاء و مربیان در تقویت و ارتقاء سطح علمی  فکری، تربیتی و معنوی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و باید این پیوند در طول سال تحصیلی برقرار و همیشگی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: والدین بدانند که تربیت در خانواده از اولویت و ارزش والاتری برخوردار است و اولیاء دانش‌آموزان باید فرزندان خود را ترغیب و تشویق به ارتباط بیشتر فکری، علمی و معنوی در فضای خانه، مدرسه و مسجد کنند.

 امام جمعه باشت با اشاره به این‌که آموزش همراه با تربیت صحیح در خانواده‌ها فرد را به سمت و سوی خیر و سعادت و در نهایت حیات طیبه سوق می‌دهد، تصریح کرد: علم و دانش در نظام دینی ما توأم با تعهد، ایمان و معرفت است و تمام تلاش‌ها بر این است که تحولات و حرکت‌ها سمت و سوی الهی داشته باشد.

محمود نظری رئیس آموزش و پرورش این شهرستان هم با بیان اینکه، پیوند خانواده‌های دانش‌آموزان با مربیان و مدرسه یک نیاز اساسی و ویژه در جامعه است، تاکید کرد: لازم است این فرهنگ در هر جامعه‌ای به بهترین شکل ممکن نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش باشت اظهار کرد: کانون آموزش و پرورش نسبت به امر تعلیم و تربیت که امری بسیار مهم، ارزشمند و دشوار است هر آن‌چه را که در توان و حتی فراتر از توان خود داشته باشد انجام خواهد داد و در این راستا مسئولان و والدین دانش‌آموزان باید این نهاد را مورد حمایت قرار دهند.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت صحیح علاوه بر آموزش علمی و توانمند کردن دانش‌آموزان، تربیت اخلاقی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/82007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول