اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه عید ولایت

فرهنگسرای باران دانشگاه پزشکی کرمان راه‌اندازی شد

در آستانه عید سعید غدیر خم فرهنگسرای باران دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور هیئت رئیسه دانشگاه در محل پردیزه این دانشگاه افتتاح شد.

فرهنگسرای باران دانشگاه پزشکی کرمان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ابوذر عرب پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح فرهنگسرای باران دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: این فرهنگسرا با همت اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و به پیشنهاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان کرمان راه‌اندازی شده است.

مدیر فرهنگسرای باران دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: تمرکز بر انجام کارهای فرهنگی در سطح دانشگاه، ایجاد محیط جذاب برای دانشجویان و شناسایی استعدادهای دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی، علمی، مذهبی و هنری از جمله اهداف راه‌اندازی این فرهنگسرا به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: تمام کارهای اجرایی و برنامه‌ریزی این فرهنگسرا بر عهده دانشجویان است و این فرهنگسرا همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت هفت صبح تا 16 آماده ارائه خدمت به دانشجویان این دانشگاه است.

مدیر فرهنگسرای باران با اشاره به اینکه مرکز قرآنی مشکوة این فرهنگسرا فعالیت‌های قرآنی را پیگیری می‌کند، بیان داشت: مرکز پژوهشی منهاج نیز تهیه و تنظیم محتوا برای نشریات فرهنگسرا و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را بر عهده دارد و انجام این امور پژوهشی در این مرکز بر عهده دانشجویانی است که در عرصه‌های مذهبی، تاریخی، ادبی و ... فعالیت دارند.

وی در مورد فعالیت مرکز خانواده تهسا این فرهنگسرا گفت: در این مرکز فعالیت‌هایی از جمله برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌ های آموزشی با استفاده از اساتید مجرب در زمینه‌های دانستنی‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعداز ازدواج و مهارت‌های زندگی انجام می‌شود.

وی افزود: ارائه محصولات فرهنگی، بروشور، کتاب و نرم افزار آموزشی، برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب در رابطه با خانواده، ارائه خدمات مشاوره‌ای و برگزاری اردوهای آموزشی یک روزه و چند روزه از دیگر فعالیت‌های مرکز خانواده تهسا فرهنگسرای باران به شمار می‌رود.

مدیر فرهنگسرای باران گفت: مرکز رسانه موج مثبت این فرهنگسرا نیز فعالیت‌های رسانه‌ای در بخش فرهنگی را در دو قسمت رسانه مکتوب و  مجازی بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده نزدیک پایگاه اطلاع‌رسانی این فرهنگسرا نیز راه‌اندازی شود، عنوان کرد: پاسخگویی به سئوالات دانشجویان در زمینه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های مرکز مشاوره و پرسمان بدون مرز فرهنگسرای باران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرکز علاوه بر پاسخگویی به صورت حضوری، دانشجویان می‌توانند سئوالات خود را از طریق تلفن، ایمیل و همچنین سامانه پیام کوتاه از کارشناسان مرکز مشاوره و پرسمان بدون مرز مطرح کنند.

وی مرکز هنری آبگینه فرهنگسرای باران را محل بروز خلاقیت دانشجویان دانست و اظهار کرد: آموزش فعالیت‌های هنری چون خطاطی، نقاشی، معرق، پته دوزی، کار با سفال و ... از سوی دانشجویان نخبه در هر یک از رشته‌های هنری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین دانشجویان می‌توانند کارها و فعالیت‌های هنری خود را به این مرکز ارائه دهند تا در نمایشگاه‌هایی در معرض دید قرار گیرد.

مدیر مرکز فرهنگسرای باران دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همچنین قرار است اتاقی در این فرهنگسرا به یک پزشک اختصاص داده شود.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول