اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:

اختصاص 63 میلیارد ریال برای احداث فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از اختصاص 63 میلیارد ریال برای احداث فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی همدان خبر داد.

اختصاص 63 میلیارد ریال برای احداث فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا غلامی‌خجسته ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از اختصاص 113 میلیارد ریال بودجه فرهنگی شهرداری همدان در سال جاری خبر داد و افزود: از این میزان 63 میلیارد ریال برای احداث فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بروکراسی اداری در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری مانع پیشبرد بعضی از کارها شده که در راستای حل این مشکل ستاد ساماندهی امور فرهنگی و اجتماعی در شهرداری همدان تشکیل می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شناسایی 74 محله در شهر همدان برای احداث فرهنگسرای چند منظوره و سالن‌های ورزشی اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، شهرداری همدان موفق به تملک زمین احداث 35  فرهنگسرا و سالن ورزشی شد تا با مشارکت شرکت عمران و مسکن‌سازان و سپاه عملیات اجرایی آنها را شروع کند.

وی یادآور شد: امسال احداث 15 فرهنگسرا و سالن ورزشی توسط شرکت عمران و مسکن‌سازان، سپاه و شهرداری شروع شده که هر یک از این مجموعه‌ها احداث پنج پروژه را بر عهده دارند.

خجسته اضافه کرد: با وجود مشکلات بسیاری که در زمینه احداث فرهنگسرا‌ها و سالن‌های ورزشی وجود داشت، عملیات اجرایی تعدادی از طرح ها شروع شده و با قوت در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در سال 91، خاطرنشان کرد: شهرداری همدان در دو سال اخیر در زمینه‌های امور فرهنگی و ورزشی از جمله ورزش محلات به خوبی وارد شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه فعالیت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان در دور سوم شوراهای اسلامی محدود بود، افزود: در راستای بهره‌مندی شهروندان از فضاهای ایجاد شده فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی تسریع در اجرای این پروژه‌ها ضروری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه شورا باید زمینه فعالیت فرهنگی را برای شهرداری فراهم کند،گفت: اقدامات و برنامه‌های فرهنگی ـ اجتماعی باید به صورت کارشناسی شده، انجام شود.

محمد تبریزی با تأکید بر اینکه نباید در انجام کارها در گیر و دار اداری ماند، اظهار داشت: فرهنگسراها می‌توانند مکان مناسبی در امر فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی و باورهای مذهبی شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان داشته باشند.

وی احداث فرهنگسرای عین‌القضات همدانی ،سرای پیشکسوتان در پارک مردم و برپایی اقامه نماز در بوستان‌ها را بسیار با ارزش دانست و اضافه کرد: لازم است نیازها و خلاهای بخش فرهنگی شهر را شناسایی کرده و با تعیین اهداف مشخص با توجه به آنها گام‌های مؤثری برداشت.

فرمانده سپاه ناحیه همدان نیز در این جلسه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و گفت: اردیبهشت ماه سال 91 دستورالعملی با اختصاص اعتباری از مرکز در زمینه بهره‌برداری  فضاهای فرهنگی و ورزشی در کنار ایجاد پایگاه‌های مقاومت بسیج در مناطق محروم به ما ابلاغ شد.

محمد رضا غلامی اضافه کرد: لازم است گزارشی در خصوص بهره‌برداری از فضاهای فرهنگی و ورزشی برای جذب اعتبارات ارائه داد .

وی اردوهای راهیان نور را یکی از بزرگترین اقدامات فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان می‌تواند در این زمینه با نام خود مشارکت فعالی را با بسیج داشته باشد.

سرپرست شهرداری همدان نیز با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه احداث فرهنگسراها با تدبیر شورای شهر و شهرداری آغاز شده ،گفت: حوزه فرهنگ بستر مناسب و مدیریت استراتژیکی را می‌طلبد که انتظار می‌رود در مدل توانمند‌سازی در این حوزه با زیرساخت‌های عمیق و مناسبی کارها را انجام داد.

امیررضا یوسفیان با تأکید بر اینکه رویکردهای فرهنگی را باید احصاکرد، اظهار داشت: تقویت ورزش‌های محلات، تکریم و باورسازی و... در تدوین رویکرد و برنامه‌های فرهنگی ضروری است.

وی اضافه کرد: شهرداری لازم است با اقدامات تخصصی در زمینه‌های فرهنگی که مورد غفلت واقع شده، ورود پیدا کند.

 در این جلسه معاونان و مدیران مناطق چهارگانه شهرداری همدان به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه مصوبات فرهنگسراها پرداختند.

انتهای پیام/89003/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول