اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار صورت گرفت

تملک 2 هکتار زمین در منطقه 3 اصفهان برای احداث پارک محلی

شهردار منطقه سه اصفهان گفت: در حال حاضر دو هکتار زمین در منطقه سه اصفهان به منظور احداث پارک‌های محلی در این منطقه با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار خریداری شده است.

تملک 2 هکتار زمین در منطقه 3 اصفهان برای احداث پارک محلی

منصور نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز سبب کاهش آلاینده‌های جوی در سطح شهر می‌شود، اظهار کرد: ارتقای سرانه فضای سبز در سطح محلات از برنامه‌های شهرداری در منطقه سه اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه سه یکی از مناطق قدیمی و دارای بافت فرسوده موجود در سطح شهر اصفهان است، اضافه کرد: البته تاکنون پروژه‌هایی در راستای احیای بافت فرسوده موجود در این منطقه اجرا شده است که احیای میدان امام علی (ع) از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی در اصفهان در راستای احیای بافت فرسوده موجود در سطح شهر به شمار می‌رود.

شهردار منطقه سه اصفهان با اشاره به وضعیت فضای سبز در این منطقه تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در منطقه سه نسبت به سایر مناطق شهر بسیار پایین است و درصدد ارتقای سطح این سرانه هستیم.

وی احداث پارک‌های محلی را در سطح منطقه یکی از راهکار‌های افزایش سرانه فضای سبز در محلات دانست و ادامه داد: در حال حاضر دو هکتار زمین در منطقه سه اصفهان به منظور احداث پارک‌های محلی در این منطقه با اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار خریداری شده است.

نجفی با بیان اینکه البته حدود 15 میلیارد تومان نیز برای اجرای پارک‌های محلی در این دو هکتار زمین هزینه می‌شود، تاکید کرد: شهرداری درصدد است که سه یا چهار پارک محلی را در این دو هکتار زمین احداث و راه‌اندازی کند و در مجموع 25 میلیارد برای تملک و اجرای این پارک‌ها در منطقه سه هزینه می‌شود.

وی به میزان سرانه فضای سبز در منطقه سه اصفهان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز در این منطقه هشت مترمربع است که با استاندارد مشخص شده برای میزان این سرانه در سطح شهر فاصله بسیاری داریم.

شهردار منطقه سه اصفهان استاندارد سرانه فضای سبز در اصفهان را 28 مترمربع دانست و گفت: در بودجه شهرداری منطقه سه اعتباراتی برای اجرای پروژه‌های فضای سبز پیش‌بینی شده است و امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها در سطح محلات میزان سرانه فضای سبز در منطقه سه به استاندارد‌های مشخص شده برسد.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول