فرهاد گلی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سامانه هوشمند تاکسیرانی در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا نقش مهمی را در ناوگان تاکسیرانی بازی میکند، بهطوری که در کشورهایی نظیر کره جنوبی، انگلستان، آمریکا و فیلیپین این سامانه نقش مهمی در حمل و نقل شهری ایفا میکند و این سامانه برای نخستین بار در ایران توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: سامانه هوشمند تاکسی از یک ام دی تی (موبایل دیتا ترمینال) که عملکرد آن مانند یک تبلت هفت اینچی است، پایانه پرداخت الکترونیکی بصورت وایرلس کار میکند، و از یک تابلوی سقفی الکترونیکی و یک برد تغذیه و ارتباطات تشکیل شده است.
مدیر پروژه سامانه هوشمند سازمان تاکسیرانی اصفهان افزود: سی نقطه در سطح شهر برای تخلیه اطلاعات از سامانه هوشمند تاکسی در نظر گرفته شده است، یعنی در صورتیکه شبکه جی پی آر اس دچار اختلال شود، تبادل اطلاعات از طریق شبکه دیگری انجام میشود.
وی تصریح کرد: پشتیبانی به این صورت انجام میگیرد که پس از مراجعه تاکسیران، در زمان کوتاهی سیستم وی رفع عیب شده یا تجهیز معیوب تاکسیران با تجهیز سالم جایگزین میشود و به عبارت دیگر تاکسی همواره با تجهیزات سالم در سطح شهر در تردد خواهد بود.
در بحث ضمانت این دستگاه، اگر آسیبهای سخت افزاری به عمد نبوده و نقص به وجود آمده جزو تعهدات گارانتی باشد،تا سه سال نیاز به پرداخت هزینه نیست.
گلی در خصوص هزینه نصب سامانه هوشمند در تاکسیها گفت: اگر کل هزینههای سیستم به عهده راننده بود راننده میبایست هزینه بیشتری پرداخت میکرد.
مدیر پروژه سامانه هوشمند سازمان تاکسیرانی اصفهان در خصوص ارزش این پروژه تصریح کرد: ارزش این پروژه با در نظر گرفتن هزینههای راهاندازی 30 نقطه برای تبادل اطلاعات، تجهیزات سرورهای مرکزی، زیر ساخت بانکی حدود 25 میلیارد تومان است، اما هزینهای که تاکسیرانان پرداخت میکنند 22 میلیارد تومان است و حداقل سه میلیارد تومان شهرداری اصفهان به اجرای این پروژه کمک کرده است.
انتهای پیام/63021/ل30/پ3003