اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه سامانه هوشمند سازمان تاکسیرانی اصفهان:

اطلاعات سامانه هوشمند از طریق شبکه جی پی آر اس منتقل می‎شود

مدیر پروژه سامانه هوشمند سازمان تاکسیرانی اصفهان گفت: اطلاعات سامانه هوشمند از طریق شبکه جی پی آر اس منتقل می‎شود.

اطلاعات سامانه هوشمند از طریق شبکه جی پی آر اس منتقل می‎شود

فرهاد گلی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سامانه هوشمند تاکسی‎رانی در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا نقش مهمی را در ناوگان تاکسیرانی بازی می‎کند، به‌طوری که  در کشورهایی نظیر کره جنوبی، انگلستان، آمریکا و فیلیپین این سامانه نقش مهمی در حمل و نقل شهری ایفا می‎کند و این سامانه برای نخستین بار در ایران توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: سامانه هوشمند تاکسی از یک ام دی تی (موبایل دیتا ترمینال) که عملکرد آن مانند یک تبلت هفت اینچی است، پایانه پرداخت الکترونیکی بصورت وایرلس کار می‎کند، و از یک تابلوی سقفی الکترونیکی و یک برد تغذیه و ارتباطات تشکیل شده است.

مدیر پروژه سامانه هوشمند سازمان تاکسیرانی اصفهان افزود: سی نقطه در سطح شهر برای تخلیه اطلاعات از سامانه هوشمند تاکسی در نظر گرفته شده است، یعنی در صورتیکه شبکه جی پی آر اس دچار اختلال شود، تبادل اطلاعات از طریق شبکه دیگری انجام می‎شود.

وی تصریح کرد: پشتیبانی به این صورت انجام می‎گیرد که پس از مراجعه تاکسیران، در زمان کوتاهی سیستم وی رفع عیب شده یا تجهیز معیوب تاکسیران با تجهیز سالم جایگزین می‎شود و به عبارت دیگر تاکسی همواره با تجهیزات سالم در سطح شهر در تردد خواهد بود.

در بحث ضمانت این دستگاه، اگر آسیب‎های سخت افزاری به عمد نبوده و نقص به وجود آمده جزو تعهدات گارانتی باشد،تا سه سال نیاز به پرداخت هزینه نیست.

گلی در خصوص هزینه نصب سامانه هوشمند در تاکسی‎ها گفت: اگر کل هزینه‎های سیستم به عهده راننده بود راننده می‎بایست هزینه بیشتری پرداخت می‎کرد.

مدیر پروژه سامانه هوشمند سازمان تاکسیرانی اصفهان در خصوص ارزش این پروژه تصریح کرد: ارزش این پروژه با در نظر گرفتن هزینه‎های راه‌اندازی 30 نقطه برای تبادل اطلاعات، تجهیزات سرورهای مرکزی، زیر ساخت بانکی حدود 25 میلیارد تومان است، اما هزینه‌ای که تاکسی‌رانان پرداخت می‎کنند 22 میلیارد تومان است و حداقل سه میلیارد تومان شهرداری اصفهان به اجرای این پروژه کمک کرده است.

انتهای پیام/63021/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول