اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نارضایتی رانندگان تاکسی نکا و اعتراض شهروندان

تعدادی از رانندگان تاکسی شهری نکا به تغییر جایگاه ایستگاه تاکسی اعتراض و موجبات نارضایتی شهروندان در این نقطه از شهر نکا را ایجاد کردند.

نارضایتی رانندگان تاکسی نکا و اعتراض شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، تعدادی از رانندگان تاکسی شهرک نگین در اعتراض به تغییر ایستگاه تاکسی از خیابان علمیه به خیابان آرامگاه نکا اعتراض کرده و از جابه‌جایی مسافرین امتناع کردند.

به گفته برخی از این رانندگان؛ وضعیت فعلی تغییر ایستگاه تاکسی شهرک نگین؛ روال منطقی طی نکرده است و آنها در این زمینه سردرگم هستند.

آنان بر این باورند که از قبل می‌بایست این اطلاع‌رسانی انجام شود و اینکه اصلا" دلیلی برای جابه‌جایی ایستگاه از این مکان فعلی علمیه به ابتدای خیابان آرامگاه وجود ندارد.

در همین ارتباط و با خودداری رانندگان تاکسی در حمل مسافرین به شهرک نگین، تعدادی از مسافران و شهروندان نکایی نیز بر این باورند که انتقال این ایستگاه به جای دیگر تنها در طول مسافت مسافرین تاثیر نامطلوب دارد.

علی میرزایی یکی از شهروندان شهرک نگین در این ‌ارتباط‌ به خبرنگار فارس در نکا گفت: ایستگاه فعلی با توجه به نزدیکی به بازار از اولویت مناسب برخوردار است و راه‌اندازی ایستگاه در ابتدای خیابان آرامگاه موجب طی مسافت طولانی برای شهروندان است.

وی گفت: متاسفانه باید ‌از محل بازار تا ایستگاه آرامگاه مسافت فراوانی طی شود که می‌توان این کار را با جابه‌جایی ایستگاه‌های دیگر این محور عملیاتی کرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: ایستگاه خیابان علمیه و روستای گلبستان از جمله ایستگاه‌های همجوار ایستگاه شهرک نگین هستند که می‌توان با جابه‌جایی این ایستگاه‌ها، از بروز چنین نارضایتی در جامعه خودداری کرد.

رقیه سلطانی نیز از دیگر شهروندان شهرک نگین نیز معتقد است با توجه به کهولت سن در برخی از افراد و  حمل بار از بازار، توانی برای ادامه راه تا ابتدای خیابان آرامگاه وجود ندارد.

وی افزود: ما سال‌ها است که به این ایستگاه و تردد در این مکان عادت کرده‌ایم و با توجه به اینکه ایستگاه علمیه به بازار نزدیک است امیدواریم مسئولان در این ‌ارتباط‌ چاره بهتری بیندیشند.

سید‌رضا حسینی نیز می‌گوید: شاید این انتقال ایستگاه از بارترافیکی شهر کم کند اما نارضایتی عمومی را به دنبال دارد و امروز با یک انتقال ایستگاه تاکسی و اعتصاب رانندگان ما ساعت‌ها است که معطل هستیم و متاسفانه کسی جوابگو نیست.

وی ادامه داد: باید مسئولان شهری رانندگان را توجیه کنند تا با یک تغییر ایستگاه تاکسی، مردم سرگردان خیابان‌ها نشوند و کار تردد و حمل مسافران با دقت انجام شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی نکا نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نکا گفت: با توجه به وجود مشکلات حمل و نقل در شهرک نگین در برهه‌ای از زمان راه‌اندازی ایستگاهی در ابتدای خیابان علمیه به طور موقت در دستور کار قرار گرفت تا در حمل و نقل مسافران کمک کار باشد.

روح‌الله جمشیدی افزود: در ابتدای امر باید برای جا انداختن این مسیر برای شهروندان این شهرک و رانندگان مکانی در دسترس قرار می‌دادیم که علمیه در نظر گرفته شد اما این مکان از همان ابتدا موقتی بوده و تنها برای رفاه حال مسافران و ساماندهی تاکسی‌ها در این محور بوده است.

وی با اشاره به اعتراض و اعتصاب رانندگان تاکسی گفت: این انتقال ایستگاه براساس مطالعات ساماندهی حمل و نقل همگانی در سطح شهر نکا انجام شده است و هیچ مشکلی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد و ایستگاه جدید نیز با قوت برای رفاه بیشتری همشهریان راه‌اندازی و ادامه کار می‌دهد.

وی افزود: در این محور و ایستگاه شهرک نگین هشت خودرو  مشغول به کار است که متاسفانه امروز در یک اقدام خودجوش و گسترده با اعتصاب خود از حمل مسافر خودداری کردند که تاکنون یک خودرو به پارکینگ منتقل شد.

جمشیدی گفت: در حال حاضر برای رفاه حال مسافران و جابه‌جایی آنان با هماهنگی شهرداری در حال حاضر یک دستگاه مینی‌بوس در این خط مشغول حمل مسافران است.

وی یادآور شد: انتقال ایستگاه به ابتدای خیابان آرامگاه به هیچ وجه متوقف نمی‌شود چرا که بار ترافیکی خیابان علمیه نکا بسیار بالا است و انتقال ایستگاه‌های دیگر این خیابان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/86002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول