اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان قدس تاکید کرد

ضرورت توجه به امنیت غذایی برای ارتقای سلامت جامعه

فرماندار شهرستان قدس گفت: بحث سلامت و امنیت غذایی مردم یکی از دغدغه‌‌های مسئولان است و به هر میزان که به این موضوع توجه کنیم هزینه‌های درمان پایین می‌آید.

ضرورت توجه به امنیت غذایی برای ارتقای سلامت جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قدس، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان ظهر امروز با حضور فرماندار برگزار شد.

فرماندار شهرستان قدس در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: دشمنان اسلام برای نابود کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی به هر ترفند و تحریمی متوسل شدند، حتی تحریم دارویی که هیچ وجدان بیداری حاضر نمی‌شود، هم‌نوع خود را از این امکانات محروم کند.

ناصر آذری‌فر تصریح کرد: تحریم‌های مغرضانه و غیر‌قانونی آخرین ترفند دشمنان اسلام و انقلاب بود که به فضل الهی در این توطئه نیز نتوانستند موفقیتی حاصل کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان قدس افزود: هر چند که ما از نظر دارویی برخی مشکلات را پیش‌رو داریم، اما امیدواریم که بتوانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم.

آذری‌فر ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده مسئولان شهرستان قدس برای ارتقای کیفیت و سلامت غذایی به ویژه آب آشامیدنی، گفت: همه باید با هم بسیج شویم تا بتوانیم شهری عاری از آلودگی و مشکل به شهروندان تقدیم کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نیز طی سخنانی درباره اقدامات بهداشتی انجام شده در این شهرستان، گفت: همان طور که در جریان هستید بیماری وبا در مناطقی مشاهده شده بود که با همت مسئولان در شهرستان قدس مسئله حادی نداشتیم و این موفقیت به واسطه آموزش‌هایی بود که در سطح شهرستان، مدارس، اصناف و بیمارستان‌ها داشتیم.

حسین میرشریفیان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه، بیماری وبا کنترل آب آشامیدنی بود که آزمایشگاه آب را به صورت شبانه‌روزی فعال کرده بودیم و هیچ مشکلی در این زمینه نداشتیم.

این مسئول ادامه داد: بازدید و نمونه‌برداری از کارخانه یخ، انجام مانور التور، توزیع پوستر در مدارس و اصناف و نصب بنر در سطح شهر و آموزش چهره به چهره شهروندان از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس بود.

مدیر امور آبفای شهرستان قدس نیز طی سخنانی تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود در این شهرستان کمبود آب آشامیدنی بوده که به خاطر کاهش بارش باران و برف و افت شدید ذخایر آب زیر‌زمینی است.

علی آسمانی در خصوص مشکل چاه‌های فاضلاب نیز گفت: پیمانکار تاسیسات فاضلاب در حال کار است و هنوز کار را تحویل نداده، اما برخی از شهروندان با توجه به عدم تکمیل طرح، فاضلاب خود را به این چاه‌ها هدایت می‌کنند که این امر باعث پر شدن و بالا آمدن آب چاه‌ها شده و مشکلات زیست محیطی به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول