اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست شورای سلامت دیلم

ساماندهی دستفروشان در ماه رمضان / تمهیدات لازم برای سلامت و امنیت غذایی

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نظارت بر عملکرد فروشندگان مواد غذایی و توجه به سلامت عمومی افراد مد نظر مسئولان بهداشتی قرار می‌گیرد.

ساماندهی دستفروشان در ماه رمضان / تمهیدات لازم برای سلامت و امنیت غذایی

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، در شهرستان دیلم نیز مسئولان این شهرستان تمهیدات لازم را برای رعایت مسائل بهداشتی و سلامت غذایی اندیشیده‌اند و در نشست‌های مختلف بر توجه به سلامت عمومی تاکید داشته‌اند.

سلامت عمومی نباید فدای سود فروشندگان مواد غذایی شود

فرماندار دیلم صبح امروز در نشست شورای سلامت خواستار تهیه برنامه ویژه برای جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان به‌ویژه در ماه مبارک رمضان شد و گفت: سلامت عمومی جامعه فدای سود و منفعت افراد و فروشندگان مواد غذایی نشود.

اسماعیل کاظمی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق عبادات در این ماه عزیز خواستار توجه ویژه مسئولان شهرستان به بحث امنیت و سلامت غذای مصرفی شهروندان و همکاری بیشتر بین مسئولان در روند پیشبرد برنامه‌های بهداشتی شهرستان شد.

کاظمی بر لزوم توجه و دقت بیشتر بازرسین بهداشت در بازرسی از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی تاکید کرد و افزود: نباید سلامت عمومی جامعه فدای سود و منفعت افراد و فروشندگان مواد غذایی شود.

وی همچنین خواستار تهیه برنامه ویژه برای جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان به‌ویژه در ماه مبارک رمضان شد.

فرماندار دیلم با اشاره به مسکوت ماندن پرونده تخلفات بهداشتی خواستار حضور نماینده تعزیرات حکومتی در این شهرستان شد.

کنترل بیماری‌های شایع در فصل گرما

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نیز گفت: بررسی و کنترل بیماری‌های شایع در فصل گرما برای سلامت شهروندان امری لازم و ضروری است.

عبدالحسین ناصری اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم تمهیدات لازم برای سلامت و امنیت غذایی شهروندان، ساماندهی عرضه‌کنندگان زولبیا و بامیه و فروشندگان دوره گرد از اهم برنامه‌های بهداشتی در این ماه است. 

وی با اشاره به اجرای طرح جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی از خرداد 90 در شهرستان دیلم افزود: تشکیل کمیته‌ای به منظور اجرای مستمر و رفع مشکلات و موانع موجود در این طرح لازم و ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به طولانی بودن فصل گرما در این شهرستان، بررسی و کنترل بیماری‌های شایع در فصل گرما برای سلامت شهروندان امری لازم و ضروری است.

ناصری بیان داشت: مشکلات و نواقص بهداشتی قنادی‌ها، آش و حلیم فروشی‌ها با بازرسی دقیق از محل پخت آنان به صورت روزانه توسط بازرسین بهداشتی پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دیلم نیز در این نشست گفت: در زمینه امنیت غذایی با چالش‌هایی روبرو هستیم که باید با برنامه‌ریزی و همکاری مناسب مسئولان این نگرانی‌ها و چالش‌ها برطرف شود.

عبدالحسین گرشاسبی داشتن برنامه، سیاست‌گذاری و تعیین اهداف در برنامه امنیت غذایی و حساسیت ویژه مسئولان ذیربط را از جمله موضوعات مهم در این خصوص عنوان کرد. 

کارشناس بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت دیلم نیز در ادامه این نشست مطلب آموزشی در خصوص تغذیه و روزه داری در ماه مبارک رمضان با عنوان «روزه داری با چاشنی سلامت» را بیان کرد.

عزیززاده کارشناس معاونت بهداشتی شبکه بهداشت دیلم گزارشی از نتایج و آمار طرح ملی سلامت ایرانیان در سطح شهرستان و استان را بیان کرد.

مصوبات نشست شورای سلامت دیلم

تشکیل کمیته‌ای به منظور اجرای طرح جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی، تشکیل جلسه شورای بهداشتی شهرستان با حضور مسئولان استانی مرتبط با امر بهداشت، بررسی و کنترل بیماریهای شایع در فصل گرما، اجرای طرح ضربت جهت کنترل مواد غذایی در دکه‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی، پیگیری مشکلات قنادی‌ها و آش و حلیم فروشی و بازرسی دقیق از محل پخت آنان بصورت روزانه توسط بازرسین شبکه بهداشت، تشویق واحدهای صنفی که موازین و مقررات بهداشتی را رعایت می‌کنند، ارسال برنامه کشیک بازرسین به شبکه بهداشت برای هماهنگی در انجام بازدید مشترک قبل از ماه مبارک رمضان و در حین اجرای برنامه‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

تهیه برنامه ویژه جهت جمع‌آوری و یا ساماندهی دستفروشان به ویژه در ماه مبارک رمضان، معرفی نمایندگان شهرداری و نیروی انتظامی به شبکه بهداشت جهت هماهنگی در جمع‌آوری فروشندگان دوره گرد در صورت نیاز، اجرای برنامه آموزشی صنوف در خصوص مسائل بهداشتی، برنامه‌ریزی برای حضور نماینده تعزیرات حکومتی در شهرستان، اطلاع‌رسانی در خصوص تهیه غذای سالم در مجامع مذهبی و مساجد و بررسی چگونگی راه‌اندازی نانوایی نان رژیمی در شهرستان از دیگر مصوبات نشست شورای سلامت شهرستان دیلم در سال جاری بود.      

انتهای پیام/66006/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول