اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان خبر داد

راه‌اندازی سامانه دفاتر ازدواج آسان در دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی سامانه دفاتر ازدواج آسان در دانشگاه‌ها خبر داد.

راه‌اندازی سامانه دفاتر ازدواج آسان در دانشگاه‌ها

مسعود امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه دفاتر ازدواج آسان در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌های دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان است، اظهار داشت: این سامانه در هشت دانشگاه کشور مشخص شده که به زودی فعالیت آنها آغاز می‌شود.

وی راه‌اندازی مجمع خیران ازدواج در هر استان را از دیگر برنامه‌های دفتر یاد شده برشمرد و گفت: شناسایی و جذب خیران و فعالان امور ازدواج از برنامه‌های این مجمع است تا ازدواج آسان و به هنگام در بین جوانان گسترش یابد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در حوزه نشر کتاب با موضوع ازدواج اتفاقات خوبی افتاده است، ابراز داشت: با استفاده از فن هنر و رسانه می‌توان بیشتر مشکلات موانع ازدواج آسان، پایدار و به هنگام را برطرف کرد.

امینی با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های ترویجی و پایدار و اجرای طرح آموزش‌های پیش از ازدواج به زوج‌های جوان نتایج مثبت بی‌شماری دارد، بیان کرد: آنان با گذراندن این طرح می‌توانند خانواده‌ی مستحکمی را ایجاد کنند.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح آموزش‌های پیش از ازدواج به زوج‌های جوان در چند استان آغاز شده است، اذعان داشت: ارائه این آموزش‌ها نیز در شورای برنامه‌ریزی استان قزوین تصویب شده تا هر زوج دوره این آموزش‌ها را بگذراند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج در بین دختران 15 تا 19 سالگی است، عنوان کرد: این موضوع در بین پسران بین 20 تا 24 سالگی است.

امینی با بیان اینکه سن ازدواج در بین دختران و پسران کاهش یافته است، ابراز داشت: آمارها نشان می‌دهد که میانگین سن ازدواج به جایگاه اصلی خود حرکت می‌کند.

830 هزار فقره ازدواج در کشور

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار ازدواج و بیش از یک هزار طلاق در استان قزوین صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نسبت طلاق به ازدواج در این استان یک به شش است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: سال گذشته 830 هزار فقره ازدواج و 148 هزار فقره طلاق در کشور ثبت شده است.

امینی، تهران، خراسان رضوی، فارس و خوزستان را از استان‌های پر طلاق عنوان و بیان کرد: استان البرز رتبه دوم را در ثبت طلاق داشت که با انجام اقدامات مؤثر در جلوگیری از طلاق توانسته سال گذشته به رتبه نهم دست یابد که این موفقیت بزرگی برای این استان محسوب می‌شود.

استحکام بنیان خانواده با ارائه مشاوره به زوج‌های جوان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان به برنامه‌های مشاوره‌ای به زوج‌های جوان اشاره کرد و گفت: این مشاوره‌ها تأثیر بسزایی در کاهش طلاق و استحکام بنیان خانواده داشته است.

امینی با بیان اینکه استان کرمان مشاوره‌های مطلوب به زوج‌های متقاضی طلاق در دادگستری ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این استان با تحقق این مهم توانسته از پنج پرونده، چهار مورد را از منتهی به طلاق جلوگیری کند که این اقدام ارزشمندی برای این استان محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تحقق این مهم بیانگر اهمیت ارائه مشاوره به زوج‌های جوان با هدف استحکام بنیان خانواده است، ادامه داد: در این راستا باید نهادهای مربوطه و مؤسسه‌های مردم نهاد با استفاده از نخبگان و روانشناسان در ارائه این مشاوره‌ها اقدامات مؤثرتری انجام دهند.

انتهای پیام/77009/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول