اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت در جمع دانشجویان گچساران عنوان کرد

ازدواج یک ضرورت است اما تحصیلات یک امتیاز

امام جمعه باشت در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان این‌که تحصیلات و داشتن دانش آکادمیک یک امتیاز به شمار می‌رود، گفت: ازدواج در جامعه امروز ما یک ضرورت است.

ازدواج یک ضرورت است اما تحصیلات یک امتیاز

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، صبح امروز گفتمان سبک زندگی با حضور امام جمعه شهرستان باشت و جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در جوار قبور شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

امام جمعه باشت در این جلسه با تأکید بر عظمت و نفوذ دانشجویان در جامعه اظهار کرد: ما باید در زندگیمان به هر چه داریم قانع باشیم و بدانیم که تقدیر فعلا این است و بایستی بسازیم تا معنای واقعی خوشبختی را بچشیم.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی آسایش و آرامش را در گرو قناعت دانست و بیان کرد: ما روش زندگی کردن را بلد نیستیم و این سبب شده تا با توقعات نابجا سن ازدواج بالا رود و سبب سلب آسایش جوانان شود.

وی با تأکید بر استفاده از دوران بی‌بدیل جوانی خاطرنشان کرد: بالا رفتن سن ازدواج سبک غلطی بوده که باید اصلاح شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران اذعان داشت: تحصیلات خیلی خوب و ارزشمند است و جامعه امروز ما نیز به آن نیاز دارد و خانم‌ها نیز در ایران اسلامی پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف داشته‌اند.

عبودی با اشاره به این‌که ازدواج در جامعه امروز ما یک ضرورت است اما تحصیلات یک امتیاز تصریح کرد: اگر در زندگی و انتخابمان قانع باشیم و زیاده‌خواهی نکنیم، طعم خوشبختی را می‌چشیم.

وی افزود: اگر دنیا را به سبک اسلامی مدیریت کنیم بهشت در انتظارمان است و در غیر این صورت زبانه‌های آتش جهنم به سراغمان می‌آید و تلخ کامی در زندگی حاکم می‌شود.

امام جمعه باشت اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه امروز ما این است که هیچ‌کس به آن‌چه دارد قانع نیست.

عبودی با اشاره به حریص بودن انسان‌ها گفت: حرص و طمع اگر برای رسیدن به پیشرفت معقول در همه ابعاد زندگی باشد و در کنترل انسان قرار گیرد خوب است.

وی با بیان این‌که حرص و طمع زیادی در زندگی انسان‌ها نمی‌گذارد لذت نعمتی که در آن غوطه‌ور است را درک کند، افزود: چنین انسان‌هایی همواره حسرت زندگی و امکاناتی که در اختیار دیگران است را می‌خورند.

عبودی به پیدا کردن شناخت و اظهار بندگی در محضر خداوند اشاره و بیان کرد: بعضی برای لذت بردن از زندگی راه را اشتباه رفته‌اند و برای رسیدن به آسایش و لذت از هر ابزار و راهی استفاده می‌کنند، اما به نتیجه مثبتی نمی‌رسند و عمر شریف خود را تلف می‌کنند.

امام جمعه باشت با تأکید بر الگو قرار دادن سبک و سیاق زندگی شهدا تصریح کرد: آن‌هایی که در راه عبادت و بندگی خدا جان شیرین خود را فدا کردند به ما درس آزادگی و رهایی از زرق و برق دنیا را داده‌اند و باید همواره در مسیر این اسوه‌های ماندگار تاریخ تلاش کرد.

انتهای پیام/82001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول