اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه جهانی ولایت:

توسعه بصیرت محوکننده استکبار جهانی و فساد عقیدتی است

مدیر شبکه جهانی ولایت از بصیرت به عنوان سرمایه‌ای بزرگ یاد کرد و گفت: اگر بتوانیم بصیرت را در جامعه توسعه دهیم دیگر جایی برای استکبار جهانی و فساد عقیدتی که امروزه سلفی‎ها و وهابی‎های تکفیری مروج آن هستند، باقی نخواهد ماند.

توسعه بصیرت محوکننده استکبار جهانی و فساد عقیدتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدمحمد حسینی قزوینی امشب در جمع مردم شهر گرگان با تبریک ولادت باسعادت امام هادی (ع) اظهار داشت: دوران امامت امام هادی (ع) در مقایسه با سایر ائمه بیشتر بوده است و جایگاه آن حضرت به قدری رفیع است که بزرگان اهل سنت نیز با صراحت از این امام همام به عنوان یک عابد متعبد یاد می‎کنند.

وی با بیان اینکه فضائل امام هادی(ع) تا ستارگان آسمان کشیده شده است، تصریح کرد: از آثار گرانسنگ این امام، متن زیارت جامعه کبیره است که یک دوره امام‎شناسی را به انسان می‌آموزد که بزرگان، مراجع و امام راحل ملتزم آن بودند که روزانه مبادرت به قرائت این زیارت می‎کردند.

مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به اینکه اهل سنت ایران نجیب‌ترین اهل سنت روی زمین در مقایسه با سایر کشورها هستند، خاطرنشان کرد: اهل سنت ایران از لحاظ مهمان‌نوازی، احترام متقابل به همنوعان و پیروان دیگر مذاهب زبانزد هستند.

وی از بصیرت به عنوان یک سرمایه بزرگ و گرانبها یاد کرد و افزود: اگر بتوانیم بصیرت را در جامعه توسعه دهیم دیگر جایی برای استکبار جهانی و فساد عقیدتی که امروزه سلفی‎ها و وهابی‎های تکفیری مروج آن هستند باقی نخواهد ماند.

در دوستی و دشمنی افراط و تفریط نکنیم

مدیر شبکه جهانی ولایت در خصوص مسئله مهم دشمن‎شناسی و دشمن‎ستیزی بیان داشت: آن کسی که دشمن را نشناخته و از دشمن غافل است بداند روزی دشمن اطرافش را فرا می‎گیرد و کید دشمن آنچنان وی را احاطه می‎کند که دیگر نه توان دفاع و نه راهی برای گریز خواهد داشت.

حسینی قزوینی ادامه داد: کسی که به خواب رفته و به فکر بصیرت و دشمن‎شناسی نیست بداند دشمنان وی خواب نیستند، نباید هرگز دشمن را کوچک شمرد گرچه ضعیف باشد اما همین کوچک شمردن باعث می‎شود که از فرصت استفاده کرده و بالاترین ضربه را وارد کند.

وی با بیان اینکه در دشمن‎ستیزی و علاقه به دوستان باید حدود اعتدال رعایت شود، ابراز داشت: دوستی باید معتدل باشد و نباید تمام اسرار زندگی را در اختیار دوست گذاشت چراکه شاید روزی دشمن شود می‎تواند فرد را از داخل ویران کند، در مقابله با دشمن نیز در ستیز باید معتدل بود و تمام آبروی وی را نبرد چراکه شاید روزی دوست شود.

مدیر شبکه جهانی ولایت یادآور شد: طبق ضوابطی که اسلام و قرآن همواره بدان تاکید دارند نباید در دوستی و دشمنی راه افراط و تفریط را در پیش بگیریم بلکه باید معتدل برخورد کنیم.

حسینی قزوینی با تاکید بر اینکه ناسزا گفتن زیبنده شیعیان نیست، خاطرنشان کرد: اگر در معاشرت با اهل سنت رعایت ادب را می‎کنیم منتی به آنها نیست چراکه این رفتارها دستور ائمه ما شیعیان است.

وی بیان داشت: برای نخستین بار نزدیک به 50 نفر از بزرگان و افراد تراز اول اهل سنت در داخل و خارج از کشور در شبکه ولایت مطالب خود را در برنامه زنده نسبت به عقایدشان ابراز می‎کنند که تلاش کردیم در شبکه جهانی ولایت، سنت‎ها و سجایای ائمه (ع) را احیا کنیم.

شبکه ولایت یک دانشگاه اسلامی را در درون خانه‎ها به وجود آورده است

حسینی قزوینی با اشاره به اینکه شبکه ولایت یک دانشگاه اسلامی را در درون خانه‎ها به وجود آورده است، گفت: اگر به دنبال این هستیم که مخاطبان پای صحبت‎های ما بنشینند نباید به عقاید و مقدسات آنها بی‎احترامی و یا توهین کنیم و همانطور که دوست داریم، نسبت به مذهب شیعه و اهل‎بیت (ع) تجلیل و تکریم کنند آنها نیز دوست دارند نسبت به اعتقادات‎شان احترام بگذاریم.

مدیر شبکه جهانی ولایت با تاکید بر اینکه باید با رفتارمان دیگران را به اسلام دعوت کنیم، ابراز داشت: باید برخوردمان با توده مردم چه شیعه، سنی، زردشت، مسیحی حتی کمونیست و لائیک که دین ندارند طوری باشد تا آنها مجذوب رفتارمان شده و به اسلام روی آورند، لذا اگر مردم زیبایی کلام را بشنوند به قطع به اسلام روی خواهند آورد.

وی اظهار داشت: اگر شیعه و سنی در کنار مائده قرآن و اهل بیت (ع) جمع شوند در حقیقت این دو اصل اساسی مایه وحدت میان امت اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/83001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول