اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد استان بوشهر تاکید کرد

ضرورت افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر ضرورت افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان تاکید کرد.

ضرورت افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا جمال‌زاده شامگاه پنج‌شنبه در مراسم شروع سال تحصیلی دانشکده فنی و حرفه‌ای سمای آبپخش اظهار داشت: هدف همه انبیای الهی، کتب آسمانی و بزرگان دین انسان‌سازی و هدایت انسان‌ها است.

وی افزود: انسان‌هایی که در جامعه زندگی می‌کنند باید زندگی معنوی، عقلانی و وجدان بیدار الهی داشته باشند و جامعه فاضله و مورد نظر انبیای الهی از طریق تقویت بنیه علم و دانش در جامعه حاصل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خاطرنشان کرد: جامعه فاضله ابعادی دارد که در جامعه امروزی محیط‌های دانشگاهی باید برای تحقق آن تلاش کنند.

جمال‌زاده توحید را از ویژگی‌های مهم جامعه فاضله دانست و بیان داشت: جامعه فاضله باید بر پایه توحید استوار باشد و همه‌ آن را باید از خداوند متعال بدانیم.

وی اضافه کرد: خداوند متعال انسان را مانند خود آفریده و ویژگی‌ها و صفات خود مانند قدرت، علم و ... را در حدی نازل در انسان قرار داده و انسان‌‎ها باید برای تقویت این ویژگی‌ها در وجود خود تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به سخنی از امیرالمومنین(ع)، اذعان داشت: انسان‌ها می‌توانند به مرحله‌ای بالاتر از کلام مخلوق و پایین‌تر از کلام خالق دست یابند و تلاش و حرکت در مسیر علم و دانش انسان را به این مسیر رهنمون می‌سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر عنوان کرد: در جامعه اسلامی انسان‌ها کمال‌طلب و حقیقت‌طلب هستند و از طریق مجاهدت و تلاش علمی و معرفتی می‌توانند خود را به صفات الهی نزدیک کنند.

جمال‌زاده ابراز داشت: در جامعه اسلامی هیچ تفاوتی میان انسان‌ها وجود ندارد و تنها تطابق ایشان با معیارهای الهی سبب تفاوت میان ایشان می‌شود.

وی اضافه کرد: جهاد، علم و تقوی ملاک‌های برتری انسان‌‎ها است و دانشگاه‌ها باید برای تجلی و تحقق این ارزش‌ها در جامعه تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: در روایات اسلامی تاکید فراوانی به اهمیت تعلیم علوم شده است و جمله " مداد عالم از خود شهید بالاتر است" اهمیت جایگاه علم در جوامع اسلامی را نشان می‌دهد.

جمال‌زاده اظهار داشت: استقرار دانشگاه در منطقه آبپخش لطف الهی و نعمت بزرگی است که نصیب شهروندان آبپخشی شده و باید با تلاش خستگی‌ناپذیر برای توسعه این مرکز آموزش عالی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تقویت و توسعه دانشکده سمای آبپخش تلاش می‌کنند و از شهروندان و خیرین آبپخشی نیز می‌خواهیم در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بیان داشت: نظم و انضباط در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها موضوع مهمی است که همه دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند.

جمال‌زاده تصریح کرد: دین‌مداری، حب و علاقه به نظام و رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی از ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی است که باید در دانشجویان جامعه اسلامی وجود داشته باشد و تجلی پیدا کند.

وی اضافه کرد: توجه به مباحث فرهنگی جامعه اسلامی، مسئله حجاب و عفاف و ارتباط با روحانیت و ولایت مسئله مهمی است که دانشگاه‌ها و جامعه اسلامی باید به آن توجه داشته باشند.

جمال‌زاده متذکر شد: بصیرت‌‎افزایی و افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان از رویکردهای مهمی است که در تمامی واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزش عالی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2452/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول