اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور:

70 هزار فرصت شغلی برای زندانیان ایجاد شده است

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور گفت: 70 هزار فرصت شغلی برای زندانیان با توجه به استمرار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بعد از آزادی آنها فراهم شده تا به دور از آسیب‌های اجتماعی بتوانند امرار معاش کنند.

70 هزار فرصت شغلی برای زندانیان ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامحسین اسماعیلی عصر امروز در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: نظام زندانبانی بر مبنای اصلاح و تربیت آن هم برگرفته از تعالیم اسلام، قرآن کریم، فرهنگ نبوی و علوی پایه‌گذاری شده و در داخل زندان‌ها تمام اهتمام خود را در راستای بهره‌گیری از معارف اسلامی به کار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: زندانیان برای باز اجتماعی شدن پس از تحمل حبس، فعالیت‌های سوادآموزی و قرآنی اعم از حفظ، مفاهیم، روخوانی قرآن و آشنایی با نهج‌البلاغه را در زندان‌ها سپری می‌کنند تا بتوانند به انسان مفیدی در جامعه تبدیل شوند.

محکومان مالی به دلیل ناتوانی زندانی نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور در ادامه سخنان خود در مورد دستورالعمل محکومان مالی خاطر نشان کرد: محکومان مالی که مرتکب جرمی شده‌اند و از پرداخت بدهی خود ناتوان هستند،‌ زندانی نشده و به آنها مهلت پرداخت دیونشان داده می‌شود.

وی اضافه کرد: ‌افرادی که دارای توان مالی مناسبی باشند و مشخص شود که در پرداخت دیون استنکاف می‌کنند، برخورد جدی با آنها در دستور کار است.

اسماعیلی در ادامه با تقدیر از تعامل بدنه اجرایی استان با این سازمان، از زحمات چند ساله مدیرکل قبلی زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قدردانی و مراد فتحی را به عنوان مدیرکل جدید معرفی کرد.

بسترسازی برای اصلاح بزهکاران از اقدامات ستودنی سازمان زندان‌هاست

در این جلسه استاندار اردبیل نیز در سخنانی گفت: بسترسازی برای اصلاح و تربیت مجرمان و بزهکاران و نهایتاً بازگشت سالم و شرافتمندانه آنان به آغوش کانون مقدس خانواده و جامعه از اقدامات مهم سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی است.

اکبر نیکزاد دستیابی به این اهداف متعالی را در گرو تقویت برنامه‌ریزی‌های اصولی بر مبنای فرهنگ انسان‌ساز و تعالی‌بخش اسلام و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط با مدیران زندان‌ها برشمرد.

وی افزود: آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال مددجویان و تلاش برای ارتقای سطح فرهنگ و بهداشت زندانیان آبرومند از جمله اقدامات مفیدی است که در این راستا در زندان‌ها انجام می‌گیرد.

رئیس شورای تأمین استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این‌گونه اقدامات گامی در راستای سالم‌سازی جامعه نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: خدمت در زندان‌ها بسیار دشوار و طاقت‌فرساست و لذا کلیه دستگاه‌های اجرایی در استان اردبیل با همتی مضاعف به همکاری‌های خود با اداره کل زندان‌ها ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول