اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان کردستان اعلام کرد

ایجاد بیش از 1200 شغل برای زندانیان استان کردستان

مدیرکل زندان‌های استان کردستان در ادامه گفت: در سال گذشته برای یک‌هزار و 252 نفر در قالب‌های مختلف مثل کارگاهی و مشاغل خرد اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

ایجاد بیش از 1200 شغل برای زندانیان استان کردستان

اسدالله گرجی‌زاده عصر امروز در بازدید سیداحسن علوی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس از زندان‌های شهر سنندج اظهار کرد: زندان مرکزی سنندج با 50 سال قدمتش، هنوز زمین و اعتبار برای توسعه ندارد و علاوه بر آن فرسودگی زندان‌های کردستان بالا است به ‌طوری که زندان‌های استان فرسوده‌ترین زندان‌های کشور به ‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن ناوگان خودرویی زندان‌های استان بسیار ضعیف است و از این حیث در مضیقه هستیم به ‌طوری که در 10 زندان ما پرسنل و زندانیان با آژانس و تاکسی رفت‌وآمد می‌کنند.

گرجی‌زاده بیان داشت: چون هزینه و مخارج زندانی از بیت‌المال پرداخت می‌شود، باید زمینه اشتغال زندانیان را فراهم کرده و آن را توسعه داد تا زندانیان خودکفا شوند.

وی برنامه‌های قرآنی و فرهنگی را اساس فعالیت‌های آموزشی در زندان‌های استان کردستان دانست و گفت: با توجه به اینکه هدف سازمان زندان‌های کشور قرآنی کردن زندان‌هاست، زندان‌های استان کردستان در این زمینه پیشگام هستند و در جای‌جای زندان‌های استان نوای قرآن طنین‌انداز است.

مدیرکل زندان‌های استان اشتغال به کار زندانیان را در کارگاه‌های ایجاد شده در داخل و خارج از زندان در اولویت‌کاری زندان خواند و گفت: با توجه به افق تعریف‌ شده سازمان در خصوص ایجاد اشتغال زندانیان با کمک دستگاه‌های مرتبط در سطح استان اقداماتی انجام شده است.

ایجاد 1252 شغل برای اشتغال زندانیان استان کردستان

مدیرکل زندان‌های استان کردستان در ادامه گفت: در سال گذشته برای یک‌هزار و 252 نفر در قالب‌های مختلف مثل کارگاهی و مشاغل خرد اشتغال ایجاد کرده‌ایم.

گرجی‌زاده خاطرنشان کرد: در سال‌جاری 340 نفر افزایش اشتغال داشتیم و این در حالی است که این اشتغال‌زایی به نسبت اعتبارات، چرخشی است.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول امسال برای دو هزار و 152 زندانی گواهی فنی‌وحرفه‌ای در زندان صادر شده است، گفت: به زندانیان بعد از خروج از زندان با اخذ مدرک فنی‌وحرفه‌ای، در صورت اعتبار تا سقف 15 میلیون تومان وام داده می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، برای 148 زندانی از طریق گلریزان‌ها مبلغ یک‌ میلیارد تومان کمک ‌شده و در کل با اعتباراتی از محل اعتبارات مقام معظم رهبری، وام قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض هشت میلیارد و 300 میلیون تومان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد اختصاص یافت.

گرجی‌زاده در ادامه بیان کرد: براساس شرایط 500 نفر از زندانیان زندان‌های استان حمایت می‌شوند و 640 نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند.

مدیرکل زندان‌های استان همچنین یادآور شد: طبق مصوبات سفر سوم هیئت دولت دهم 48 میلیارد تومان پروژه تعریف شده که این مبلغ برای نوسازی و بهسازی پروژه زندان بانه و دیگر پروژه‌ها اختصاص یافت.

وی در پایان گفت: از تمامی مردم، خیرین، دستگاه‌های اجرایی و مسئولین می‌خواهیم در راستای انجام کارهای خیرخواهانه، اقدامات فرهنگی و ساختن جامعه به کمک زندان‌های استان آمده و در توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای زندانیان گام بردارند.

انتهای پیام/79014/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول