اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین تأکید کرد

لزوم انتقال مهارت‌های تخصصی شغلی به زندانیان

مدیرکل زندان‌های قزوین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را اصولی‌ترین روش اصلاح و تربیت در زندان‌ها دانست و بر انتقال مهارت‌های تخصصی شغلی به زندانیان تأکید کرد.

لزوم انتقال مهارت‌های تخصصی شغلی به زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: حرفه‌آموزی و به وجود آوردن زمینه اشتغال می‌تواند نقش سازنده‌ای در ایجاد انگیزه، افزایش اعتماد به نفس و نظم و انضباط اجتماعی مددجویان در طول دوران محکومیت ایفا کند و ضمن جلوگیری از سستی در آن‌ها نقش تسهیل گرایانه‌ای در بازگشت به جامعه داشته باشد.

وی افزود: انتقال مهارت‌های تخصصی همراه با توسعه اخلاق حرفه‌ای و کاردرمانی زمینه خودگردانی مددجویان و رفاه و معیشت خانواده‌هایشان را فراهم می‌سازد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بیان کرد: با بررسی عملکرد اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان طی چند سال اخیر به وضوح مشخص است که عملکرد این حوزه از لحاظ کمی و کیفی، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و شاهد تنوع و تعدد در آموزش فنی و حرفه‌ای بوده‌ایم.

فراست‌طلب اضافه کرد: آموزش رشته‌ها با توجه به شرایط بومی و محلی استان انجام گرفته و تحت هر شرایط اشتغال به‌ کار در زندان‌ها به صورت متمرکز و غیرمتمرکز فعال است.

وی اذعان کرد: با همکاری بنیاد تعاون زندانیان و استفاده از برنامه‌های متعدد اشتغال و حرفه‌آموزی در زمینه کاهش آسیب، اصلاح و بازپروری و همچنین کاهش نرخ بازگشت به زندان، گام‌های مؤثری برداشته شده است.

مدیرکل زندان‌های قزوین یادآور شد: دیدگاه اسلام به فرد بزهکار یک دیدگاه اصلاحی و بازسازی شخصیت آسیب دیده فرد در جامعه است که بنا به دلایلی از شرایط ایده‌آل خود منحرف شده و فرد را دچار یک سری لغزش‌های عقیدتی و فکری کرده است.

فراست‌طلب اضافه کرد: نگرش اسلام نسبت به چنین افرادی علاوه بر اصلاح رفتار و حذف خصوصیات و صفات ناپسند، به گونه‌ای است که فرد را در مسیری قرار دهد که برای رسیدن به اخلاق و منش اسلامی و انسانی، خود را با هنجارهای خوب جامعه تطبیق داده تا نه تنها از جرم و بزهکاری متنفر به دور باشد بلکه این باور را در وجودش شعله‌ور سازد که باید به جای بزهکاری، خود را برای زندگی سالم آماده کند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری در سیستم زندانبانی بسترسازی مناسب برای رشد و تغییر شخصیت افراد بزهکار است.

مدیرکل زندان‌های قزوین ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌هایی که در زندان‌های استان در حال اجراست زمینه ارتقای آگاهی مددجویان در حوزه‌های مختلف اعتقادی، عمومی، قضایی، آموزشی و فنی و حرفه‌ای فراهم شود.

انتهای پیام/77002/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول