اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

هزینه‌های باشگاه صبا ارتباطی به بودجه ورزش استان ندارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با رد شایعه ورود بودجه ورزش استان به باشگاه صبای قم گفت: بودجه باشگاه صبا از منابع مختلفی تامین می‌شود و اگر روزی صبا از قم برود این منابع نیز قطع خواهند شد.

هزینه‌های باشگاه صبا ارتباطی به بودجه ورزش استان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس جهانبین پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسب هفته تربیت بدنی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد، در پاسخ به سئوالی که آیا بودجه هیئت‌های ورزشی قم به سمت باشگاه صبا واریز می‌شود، اظهار داشت: در کشور ما به‌ویژه در 2 سال اخیر به دلائل متعدد، مشکل مالی شدید گریبانگیر دولت شده و این مشکلات ورزش کشور را نیز با مشکل بی‌پولی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی، نهادهای عمومی غیردولتی هستند که ریاست آن‌ها توسط مجمع انتخاب می‌شود و دولت رابطه نظارتی با آن دارد، در قانون 11 منبع برای تامین درآمدهای فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی در نظر گرفته شده که کمک‌‌های دولتی تنها یکی از این موارد است و در واقع می‌توان گفت دولت تکلیفی ندارد 100 درصد هزینه‌های ورزشی را تامین کند اما تلاش مجموعه دولت و اداره کل ورزش و جوانان بر این بوده که در حد توان نیازهای ورزش را تامین کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به این‌که این اداره کل از منابع استانی صرفاً حقوق دریافت می‌کند، اظهار داشت: منابع کمک اداره کل ورزش و جوانان به هیئت‌های ورزشی از منابع ملی و کمک دستگاه‌هایی همچون شهرداری، جذب اسپانسر و کمک‌های سازمان لیگ تامین می‌شود و این تصور که پول ورزش استان قم به سمت باشگاه فرهنگی ورزشی صبا می‌رود، اشتباه است.

جهانبین ادامه داد: هزینه‌های باشگاه صبا از منابع مختلفی که به طرق مختلف جذب شده، تامین می‌شود و اگر روزی این تیم از قم جدا شود این هزینه‌ها نیز قطع خواهند شد.

وی ادامه داد: بودجه ملی سال‌جاری برای هیئت‌ها 500 هزار تومان بوده که مجموعاً مبلغ 70 میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی قم پرداخت شده ولی کمک‌های اداره کل به این هیئت‌ها بالغ بر 700 میلیون تومان، یعنی بیش از 10 برابر کمک‌های مالی ملی بوده که از درآمدهای ما پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه به تبیین خواسته‌ها و مشکلات پیش روی اسپانسرها پرداخت و اظهار داشت: در بخش‌های مختلف با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و با کمک استانداری قم سعی کردیم برای تیم‌های مختلف اسپانسرهایی را جذب کنیم ولی گاهی این اسپانسرها خواسته‌هایی مانند بخشودگی مالیاتی و یا بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره بلند مدت دارند که از نظر قانونی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان نیست و به نظر می‌رسد برای رفع این مشکلات باید قانونی توسط وزارت ورزش و جوانان با همکاری مجلس شورای اسلامی وضع شود تا شاهد حضور جدی و موثر اسپانسرها به عرصه ورزش باشیم.

جهانبین در بخش دیگری از این نشست به طرح‌ها و پروژه‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته روند توسعه فضاهای ورزشی با کمک دولت و سایر دستگاه‌ها، روندی رو به رشد و مطلوب داشته و پروژه‌هایی که در این مدت به بهره‌برداری رسیده وضعیت ما را در سطح کشور بهبود داده است.

وی ادامه داد: علیرغم این‌که زمین دولتی در داخل قم تقریباً نایاب است، ناچاریم برای احداث اماکن ورزشی زمین تهیه کنیم که نیاز به صرف هزینه‌های زیادی دارد و به عنوان مثال برای احداث ورزشگاه حضرت اباالفضل (ع) مبلغ 600 میلیون تومان هزینه صرف خرید زمین کرده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: طرح‌ها و پروژه‌های ورزشی مختلفی را در دست احداث داریم که از آن جمله می‌توان به احداث خانه بوکس، احداث استخر در منطقه 2، سالن ورزشی حضرت اباالفضل (ع)، پیست و چمن ورزشگاه شهید حیدریان، سالن یک‌هزار و 500 نفری و استخر بانوان اشاره کرد که برخی از این پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده و امیدواریم با گشایش اعتبارات به‌زودی تمام این پروژه‌ها تکمیل و به سرانه ورزش قم افزوده شوند.

گفتنی است، در پایان این نشست از خبرنگاران ورزشی رسانه‌های مختلف استان قم تقدیر شد.

انتهای پیام/78009/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول