اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه:

مشکلات اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان همچنان پابرجاست

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: مشکلات اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان همچنان پابرجا بوده و اتوبوس‌رانی اصفهان به دلیل وجود این مشکلات ناچار به تبدیل اتوبوس‌های گاز‌سوز به دیزل است.

مشکلات اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان همچنان پابرجاست

سید عباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در راستای بحث مباحث زیست محیطی دولت تصمیم گرفت که حمل و نقل عمومی را با سوخت پاک و CNG توسعه بدهد، اظهار کرد: چرا که سوخت CNG به اندازه کافی در ایران موجود است.

وی با بیان اینکه در ابتدا نیز در اتوبوس‌رانی‌ها جایگاه CNG راه‌اندازی شد و سپس این جایگاه‌ها به خودرو‌های شخصی اختصاص داده شده است، اضافه کرد: به دنبال این موضوع تعداد جایگاه‌های سوخت CNG در سطح شهر‌ها افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه در سال 1386 مصوبه‌ای مبنی بر عدم پلاک‌گذاری اتوبوس‌های دیزل وجود داشت، تصریح کرد: براساس این مصوبه مقرر شده بود که تنها اتوبوس‌های CNG در کلان‌شهر‌ها تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود که اتوبوس‌های دیزل فعال در سطح کلان‌شهر‌ها به مرور زمان از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شود، ادامه داد: امکان تبدیل موتور اتوبوس‌های دیزل به CNG وجود ندارد.

روحانی با بیان اینکه البته این قانون در سال 1386 نیز به صورت کامل اجرا نشده است، تاکید کرد: چرا که اتوبوس‌های گاز‌سوز به اندازه کافی در کلان‌شهر‌ها توزیع نشده، چرا که تولید این اتوبوس‌ها برای پوشش کلان‌شهر‌ها به اندازه کافی سرعت نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه در سال 1387 نیز این قانون زیر پا گذاشته شد و اتوبوس‌های دیزل به صورت مجدد به کلان‌شهر‌ها تحویل داده شده است، افزود: چند سالی روند فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز به دلیل محدود بودن تعداد این اتوبوس‌ها با مشکلی مواجه نشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با اشاره به اینکه دو جایگاه CNG نیز برای سوخت‌گیری اتوبوس‌های گاز‌سوز در اصفهان وجود داشت، گفت: البته افزایش تعداد اتوبوس‌های گاز‌سوز از سیاست‌های اصلی دولت بوده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا تعداد اتوبوس‌های گاز‌سوز موجود در اصفهان 200 دستگاه بوده است، اظهار کرد: اما به دنبال اجرای سیاست‌های اصلی دولت، تعداد اتوبوس‌های گاز‌سوز موجود در سطح شهر به 460 دستگاه اتوبوس افزایش یافت، اما جایگاه‌های CNG موجود در سطح شهر فرسوده بوده و این جایگاه‌ها افزایش پیدا نکرده است.

روحانی با تاکید بر اینکه همچنین اجازه سوخت‌گیری از جایگاه قلعه‌شور را نیز به اتوبوس‌رانی ندادند، ادامه داد: چرا که این جایگاه در اختیار پیمانکار خصوصی بوده است و به دنبال این موضوع سوخت‌گیری اتوبوس‌های گاز‌سوز موجود در سطح شهر با مشکلات بسیاری مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان همچنان پابرجا بوده و اتوبوس‌رانی اصفهان به دلیل وجود این مشکلات ناچار به تبدیل اتوبوس‌های گاز‌سوز به دیزل است، تصریح کرد: جایگاه‌های سوخت برای سوخت‌گیری اتوبوس‌های گاز‌سوز باید افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر تنها جایگاه فرزانگان برای سوخت‌گیری اتوبوس‌های گاز‌سوز موجود در سطح شهر اختصاص داده شده است، اضافه کرد: این جایگاه نیز فرسوده شده و این جایگاه نیز تنها در یک نوبت شب تا صبح در اختیار این ناوگان است.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول