اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه:

300 دستگاه اتوبوس در اصفهان باید نوسازی شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: در صورتی که عمر مفید اتوبوس‌ها پنج سال و نیم محاسبه شود، 300 دستگاه اتوبوس در اصفهان نیاز به نوسازی دارد.

300 دستگاه اتوبوس در اصفهان باید نوسازی شود

سید عباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه دولت باید به اتوبوس‌رانی‌ها به منظور نو‌سازی و تجهیز ناوگان خود کمک کند، اظهار کرد: اما طی چند سال گذشته هیچ کمکی از سوی دولت برای خرید اتوبوس‌های جدید به این ناوگان نشده است.

وی به میزان عمر مشخص شده برای فعالیت اتوبوس‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته میانگین عمر مفید اتوبوس‌ها سه و نیم سال بوده، اما در سال‌های گذشته عمر مفید ناوگان اتوبوس‌رانی به پنج سال و نیم افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با اشاره به تعداد اتوبوس‌های فرسوده فعال در کلان‌شهر اصفهان تصریح کرد: در صورتی که عمر مفید اتوبوس‌ها پنج سال و نیم محاسبه شود، 300 دستگاه اتوبوس در اصفهان نیاز به نوسازی دارد.

وی به ارائه صحبت‌هایی مبنی بر افزایش عمر اتوبوس‌های فعال در سطح شهر‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش عمر مفید اتوبوس‌ها به 15 سال شنیده می‌شود.

روحانی با بیان اینکه البته این موضوع هنوز تصویب نشده است، تاکید کرد: در صورتی که افزایش عمر مفید اتوبوس‌ها به 15 سال تصویب شود، هیچ اتوبوس فرسوده‌ای در اصفهان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه با فرسوده شدن و افزایش عمر اتوبوس‌های فعال در سطح شهر میزان خرابی این اتوبوس‌ها افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: به دنبال این موضوع هزینه‌های تعمیرات و نگهداری اتوبوس‌های فرسوده نیز به میزان بسیار بالایی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با اشاره به اینکه همچنین با افزایش میانگین عمر مفید اتوبوس‌ها میزان آلاینده‌های ناشی از اتوبوس‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، گفت: البته آلاینده‌های ناشی از فعالیت اتوبوس‌ها نیز ناشی از سوخت مصرفی این خودرو‌ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر اتوبوس‌های فعال در سطح شهر از سوخت دیزل استفاده می‌کنند، اظهار کرد: سوخت دیزل غیر‌استاندارد است و سوخت‌های غیر‌استاندارد سبب افزایش آلاینده‌های ناشی از فعالیت اتوبوس‌ها می‌شود.

روحانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ناوگان اتوبوس‌رانی با کمبود گاز برای فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز خود در سطح شهر مواجه است، ادامه داد: از حدود پنج سال گذشته تاکنون با کمبود سوخت گاز برای تردد اتوبوس‌های گاز‌سوز در سطح شهر مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز مشکل کمبود گاز برای فعالیت این اتوبوس‌ها همچنان وجود دارد، تصریح کرد: از حدود پنج سال گذشته تاکنون این مشکل در اصفهان وجود دارد و پیگیری‌های بسیاری از سوی اتوبوس‌رانی برای رفع این مشکل صورت گرفته، اما این پیگیری‌ها هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول