اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد:

10 درصد اتوبوس‌های فعال درون‌شهری کشور در شهر مشهد است

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در شهر مشهد فعال هستند که جمعاً حدود 10 درصد اتوبوس‌های فعال کشور را تشکیل می‌دهند.

10 درصد اتوبوس‌های فعال درون‌شهری کشور در شهر مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پنجمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر عصر امروز در محل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تشکیل شد.

مهدی خجسته، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در این جلسه به ارائه مختصری از عملکرد 6 ساله سازمان پرداخت و با بیان اینکه جابه‌جایی ایمن، سریع و کم‌هزینه با هدف ارتقاء سطح رضایت‌مندی عموم شهروندان استراتژی سازمان است، تصریح کرد: مدیریت، تجهیز، توسعه و نوسازی ناوگان برای تأمین ایمنی و سازگاری با محیط زیست، توانمندسازی نیروی انسانی از طریق ارتقاء مستمر دانش، مهارت و توانایی برای ایجاد یک سازمان بهره‌ور و نیز بهبود مستمر و تأمین نیازهای مشتریان و ارتقاء سطح رضایت‌مندی از سری اهداف کیفی سازمان محسوب می‌شود.

وی در خصوص بودجه و اعتبارات سازمان گفت: بودجه سازمان در سال 86، 331 هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال 91 به یک‌هزار و 155 میلیارد ریال رسید که از این میزان در سال 91، یک‌هزار و 54 میلیارد ریال آن از سوی شهرداری و 101 هزار میلیارد ریال آن از سوی دولت تامین شده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در ادامه در توضیح تجمیع منابع انسانی در سازمان گفت: نیروی انسانی سازمان در سال 86 حدود 3 هزار و 321 نفر بود که در سال 91 به 2 هزار و 405 نفر رسید و از این میزان حدود 81 درصد اتوبوسران، 6 درصد انتظامات، 6 درصد نیروهای ستادی، و هفت درصد سایر قسمت‌ها هستند.

خجسته در ادامه سهم سازمان در حوزه حمل و نقل عمومی در سفرهای درون شهری در سال اخیر را 25.5 درصد برشمرد و افزود: در حال حاضر حدود 2 هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس روزانه در شهر مشهد فعال هستند که جمعاً حدود 10 درصد اتوبوس‌های فعال کشور را در شهر مشهد داریم.

وی در ادامه از کاهش زمان انتظار ناوگان از 15 دقیقه به پنج دقیقه خبر داد و گفت: تعداد ایستگاه‌های اتوبوس در شهر در سال 86، 350 ایستگاه فلزی بوده که این میزان در سال 91 به یک هزار و 300 ایستگاه شیشه‌ای رسیده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: در سال 86 تعداد هشت پایانه اتوبوسرانی را در شهر مشهد داشتیم که این میزان به 16 پایانه در سال 91 رسیده و در صدد این هستیم تا بتوانیم زمین‌های بیشتری را با متراژ‌های بالا برای احداث پایانه‌ها تملک کنیم تا بتوانیم ایستگاه‌های پارک سوار را نیز در کنار پایانه‌ها احداث کنیم.

وی در ادامه طول معابر جدید تحت پوشش سازمان را بیش از 72 کیلومتر دانست. مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در ادامه به بیان برخی اقدامات شاخص در سازمان پرداخت.

به گفته خجسته، اجرای دو فاز و راه‌اندازی اولین خط BRT شهر مشهد، خطوط BRT شهر مشهد، مطالعات مهندسی ارزش فاز دو BRT، بهره‌برداری از خطوط ویژه اتوبوسرانی جمعاً به طول 16/3 کیلومتر، راه‌اندازی سامانه اتوبوس‌های تندرو و جابه‌جایی روزانه صدهزار مسافر در قالب 9 خط، اصلاح خطوط عادی متناسب با راه‌اندازی سیستم‌های انبوه‌بر، تجهیزات سامانه هوشمند (ITS) داخل ناوگان، نظارت تصویری و مدیریت پایانه‌ها و پیاده سازی سیستم کنترل و بازرسی پرداخت بهای خدمات در اتوبوس‌ها از سری اقدامات سازمان است.

وی در ادامه ایجاد سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقلی (ITS) در قالب بلیت الکترونیک، نظارت و مدیریت آنلاین ناوگان و خطوط، اطلاع‌رسانی به مسافران در ایستگاه و تعمیرات پیشگیرانه و مدیریت تعمیرگاه و همچنین شبکه گسترده شارژ و فروش من‌کارت در قالب عرضه بیش از 3 میلیون من‌کارت، 90 باجه فروش و شارژ، 360 مرکز فروشگاهی (POS) و 10 دستگاه شارژ خودکار من‌کارت را اقدامات مثبت در حال اجرا خواند.

انتهای پیام/2202/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول